Voor t eerst naar Thailand, moeder en tienerzoon

Is er al iets geboekt een vliegticket het is al bijna eind juni?Thailand is altijd( relatief) warm maar ga er gewoon voor komt alles goed en neem er lekker de tijd voor.succes

De tickets zijn geboekt en de eerste dagen in Bangkok :slight_smile:

Ja Groningse,

Kijk in de Lonely Planet welk hotel/guesthouse je het best zou bevallen. Bedenk hierbij dat de LP prijzen vermeldt die in het hoogseizoen gelden.
Zeker wanneer je enkele dagen ergens wilt zijn, is er in juni of juli best een aardige korting mogelijk.
Het is (bijna) nergens vol rond die tijd.

Hans.

Reizen op de bonnefooi door Thailand is prima te doen. Vanuit elke plaats kun je vervoer regelen naar andere grote plaatsen met de trein, bus, boot of met een binnenlandse vlucht. De trein, bus en bootverbindingen zijn allemaal goed maar langzamer dan wij gewend zijn. Voor de trein is het het goedkoopste om dit meteen op het station te boeken, op het station van Bangkok is een ‘International Desk’ in de stationshal waar ze je prima kunnen helpen. Als je onderweg andere reizigers tegenkomt kun je altijd om tips vragen voor een volgende overnachtingsmogelijkheid. Ik heb bijna alles geboekt toen ik al in Thailand was, of gebeld een dag van tevoren of online. Dit is zeker voor accommodaties die vaak aanbevolen worden op blogs en in gidsen de moeite.

Persoonlijk zou ik Phuket mijden, ik vond het niet de moeite waard. Krabi vond ik daarentegen echt heel leuk qua sfeer en hier zijn ook mogelijkheden voor duiktrips en het halen van een PADI. Op Ko Phi Phi kan dit ook, maar dit is echt een feesteiland met veel jongeren die er zijn om te drinken.

Een trekking in Chiang Mai is echt de moeite waard om te doen, ook al is het warm. Er zijn verschillende soorten trekkings te boeken, afhankelijk van je eigen conditie weet je zelf goed wat je aan zou kunnen. Let op als je excursies doet met/bij olifanten dat je niet bij de olifantenritjes terechtkomt. Ik heb zelf een dag doorgebracht in een olifantenpark waar je de dieren mag voeren, wassen etc. maar er wordt niet op gereden. Echt een aanrader om dit een dag te doen.