Over enkele maanden ben ik van plan naar Zuid-Amerika te gaan… Nu hoor ik van verschillende kanten dat het verstandig zou zijn om mijn blonde haar donker te verven… :zon:
Hoe denken jullie daar over? Is er een blondine die hier ervaring mee heeft?
Je bent vast serieus, maar ik vind dit nu al het leukste topic van 2008!
Voor Argentinië lijkt het me niet echt nodig, voor andere Zuid Amerikaanse landen eigenlijk ook niet, omdat je daar toch wel opvalt als Europeaan, blond of niet.
En ik heb m’n blonde haar nooit geverfd nee, maar ik ben een man
Van welke kanten hoor je dat zoal? Heb er zelf nog nooit van gehoord (omdat het in de mode is? ;)), maar vind het een leuk idee… misschien ga ik het ook overwegen!
Bedankt voor de reacties! Bij de outdoor-winkel werd ik er op gewezen en familieleden vinden ook dat ik het moet doen, omdat ze dan denken dat ik minder (vervelende) aandacht zal krijgen… Vrienden zeggen echter weer dat 't niet zoveel uit zal maken omdat je toch wel opvalt als toerist… Zelf doe ik 't liever niet, maar ik wil ook geen onnodige risico’s lopen… met andere woorden: dilemma! Maar goed, als jullie allebei de ervaring hebben dat het niet zoveel verschil maakt of je 'n toerist bent met donker haar of een toerist met blond haar dan hoef ik 't denk ik niet te verven… (hoewel ik itt Flipsen-NL wél 'n vrouw ben…)… toch lastig…
Nee sorry hoor, ff zonder gekheid… het is echt niet nodig om je haar te verven. Uiteraard vinden Zuid-Amerikanen blond haar en blauwe ogen interessant (omdat ze dat zelf niet hebben). Maar het is niet zo dat ze er helemaal gek van worden hoor.
Je bent niet de eerste blondine die Zuid Amerika aandoet
Succes en veel plezier met het voorbereiden van je reis
Haha, ik kom net uit Venezuela en ben ook blond. Ik heb hier absoluut geen problemen mee gehad. Je bent wit en buitenlands dus je krijgt toch wel aandacht. Al loop je in je afritsbroek en bergschoenen, je bent nog steeds een princesa, bonita en muy linda!
Niet verven dus, zou ik zeggen…
Zeg zeg, allemaal, niet zo uitlachen he!
Hier de eerste vrouw op dit forum die wél haar haar heeft geverfd voordat ze op reis ging. Uiteraard was dit van te voren al een soort van mission impossible omdat een lange meid met een wit gezichtje, een roodverbrande neus en voor hun nog steeds donkerblond haar (tsja, mijn blond is er echt niet met een spoelinkje onder te krijgen) toch nog steeds wel erg opvalt! Meer leuk omdat je (en ik!) altijd al eens je haar had willen verven maar er nooit een goede gelegenheid voor had… Maar zinnig? Niet echt nee!
Succes in ieder geval en veel plezier op reis!
Dit topic is al best oud zie ik. Maar toen ik in brazilië zat durfden mensen me niet eens aan te spreken omdat ik zo blond/blank was. Dit was/is dan wel een combinatie van blond, onwijs blank en erg blauwe ogen. Maar ik vond het best bizar. En inderdaad, als europeaan val je toch wel op
Ik zou alleen in Zimbabwe dat potje schoensmeer gebruiken, denk ik…ander lijk ik te veel op een blanke boer en daar hebben ze het niet meer zo op blanke boeren…