Voor het eerst naar Thailand

we gaan eind april voor het eerst naar thailand totaal met 7 personen.
er gaan 2 kinderen mee van 9 en 10, de bedoeling is een week naar koh chang en daarna een week omgeving pattaya.
iemad tips voor ons waar we zeker naar toe moeten gaan.
Mvg Martin.

Hallo,

Ik zou zeker als de tijd het toelaat naar Chiang Mai gaan vooral de nachtmarkt is daar erg leuk. Je kunt daar ook leuke dagtoeren maken waarin je de kans krijg om op een olifant te rijden.

1 like

op koh chang kan je ook op een olifant rijden ook kan je vanaf hier met dolfijnen zwemmen verder zijn er ook diverse mooie tochten op zee te maken naar diverse eilanden in de buurt
of er in de omgeving van pattaya genoeg vertier is voor kinderen om ze een week te vermaken dat weet ik niet je hebt er natuurlijk een tijgerzoo maar vooral veel vertier voor volwassenen

groet dirk :chin:

1 like

het eiland ziet er zeker goed uit hoor.
en pattaya zullen we het rustige gedeelte opzoeken ivm kleine kinderen.
hier meer naar toe voor de drukte en de vrouwen willen graag shoppen en volgens mij mag dit hier geen probleem zijn.

groet

in pattaya kan je inderdaad goed shoppen maar daarvoor kan je beter naar bangkok gaan als de vrouwen graag shoppen zullen ze zich daar helemaal goed thuis kunnen voelen

groet dirk :chin:

1 like

Sorry dat ik een beetje cru overkom,maar in Pattaya,is er eerlijk gezegd "geen bal tezien"buiten het shoppen!het is een vuil en slecht onderhouden strand!Koh chang,tjaa,ook niet echt mijn ding.Koh samet daartegen heeft mijn hart gestolen,ik denk dat jij en je kinderen meer aan je trekken kunt komen!(mooi strand,akkomodaties voor ieders beurs,motorfietsen voor 100bath per dag,lekker en gezellig eten aan het strand,mooie wandelingen etc…)gegroet:georgessiam.:chin:

Zoals mijn liefste Moira al heeft gezegd"Chiangmai"met zijn prachtige tempels,zijn heerlijke watervallen.Moest je eventueel daar na toe trekken vergeet niet een bezoekje te brengen aan “doi inthanon” hoe daar te geraken?Een bus nemen naar Chomtong(58km van cnx)waar de lange weg naar boven begint,je komt er verschillende mooie watervallen tegen:mae klang en mae yay o:a!!je kunt daar ook je middageten nuttigen(paar simpele resto’s)ook op de weg naar de top kom je verschillende "karen"dorpen tegen waar je eventueel kunt overnachten!op 5km van de top zijn er op de linkerzijde 2identieken tempels,die ook een bezoekje waard zijn.Dit is maar een kleine greep wat je zoal kunt zien op de weg naar "doi inthanon"gegroet:georgessiam.:chin:

Speciale reden dat jullie voor Pattaya hebben gekozen !? Genoeg andere plaatsen die stukken leuker zijn, helemaal met kinderen erbij !

1 like

hoi bedankt voor jullie snelle reakties.
we hebben voor deze omgeving gekozen omdat we dan vanaf koh chang naar boven gaan.
waarschijnlijk wordt het toch jomtien kunnen de ouderen snel de drukte opzoeken en hier is ook volgens mij genoeg keus voor leuke hotels.
als iemand nog een leuk hotel weet daar graag family kamers dan zijn tips zeer welkom.
low budget is niet echt nodig we letten wel op de kleintjes maar willen wel wat leuks.

groetjes

Pinnacle grand jomtien Resort&spa Sukhumvit 37/2-11 moo2 pattaya.prijzen beginnen vanaf 1250bath!op volgende sites kun je ook info opvragen: www.Vakantiereiswijzer.nl www.Agoda.com/hotels-jomtien-beache www.booking.com/jomtien-beache-hotels www.hotel-thailand.nl.ask.com gegroet:georgessiam.:chin:

we zijn er uit,
een prachtig hotel gevonden op koh chang (paradise resort)

het pinacle was ook lange tijd een favoriet tot we erachter kwamen dat je er bijna nergens mocht roken (dat het in de kamers restaurant en openbare ruimtes niet mag oke,maar zelfs bij het zwembad en op hun eigen strand ging ons een beetje te ver)

we hebben pattaya/jomtien toch maar ingeruild voor een mooie villa met zwembad in bang saraya iets verder weg van de drukte maar toch nog te doen…

voor ons is het aftellen begonnen, dank jullie voor alle tips (hier en op de andere draadjes op het forum)

Wij zijn ook bij het Paradise resort geweest! Geweldige tijd gehad! En daar mag je wel roken;-) uiteraard niet binnen maar bij het zwembad, strand en restaurant terras geen probleem. Ook heb je fijne bankjes voor je bungalow mét asbak. Heerlijk vertoeven met een bakkie, en glaasje fris of biertje!

Veel plezier!

p.s achterlijk trouwens dat je in de buitenlucht niet mag roken…

Wij zijn trouwens in Bangkok in een hotel geweest, daar mocht je overal roken behalve op de 14e verdieping en in het restaurant! Nou dat hebben we nog nooit ergens meegemaakt! Zelfs niet voor dat de rookwet in ging!

Heeej… ken je de naam nog van dat hotel in Bk? Vind dat wel interessant! Was het voor de rest een goed hotel?
Grts Jellebowski