Hoi,
ik ben alleenstaande moeder met 2 kinderen van 11 en 12 jaar,
Ik ga in augustus 2016,26 dagen naar Thailand met hun.
Woensdag 10 augustus aankomst BKK (Prince Palace Hotel)
Donderdag 11 augustus BKK
Vrijdag 12 augustus BKK
zaterdag 13augustus Pak Chong (bezoek Kao Yai park) (Bobby’s appartement)
zondag 14 pak chong( Kao Yai)
maandag, dinsdag, woensdag Ayuttaya (baantebpitak)
woensdagavond Nachttrein Chiang mai ( 1ste of 2e klas)
Donderdag chiang Mai (Liam’s dok guesthouse)
Vrijdag Chiang mai
zaterdag chiang Mai
zondag chiang mai
maandag chiang mai
Dinsdag met (auto huren voor 10 dagen ongeveer) naar Pai ( nog geen ideel welk hotel/guesthouse,tips, zwembad gewenst)
woensdag Pai
donderdag Pai
Vrijdag van Pai naar Doi Saket,threehouse
zaterdag Doi saket,
zondag Doi saket.
Maandag van Doi saket met Auto naar Chiang Rai.
dinsdag chiang rai
woensdag chiang rai
donderdag chiang rai
vrijdag chiang rai
zaterdag 12:30 BKK terugvlucht naar AMS ( zaterdagochtend terug vliegen van chiang Rai naar vliegveld? of beter een dag eerder)
Graag advies over mijn planning, wij willen graag het noorden doen, geen strandliefhebbers)
Is het reizen te doen? houden ook van redelijk rust op zijn tijd, kinderen willen soms alleen zwemmen
Het reizen is goed te doen. Auto huren zou ik persoonlijk niet doen. Reizen is goedkoop, dus waarom zou je ?
Ayutthaya heb je in een , hooguit twee dagen wel gezien, de tempels zijn wel prachtig, en je kunt goedkoop een fietsje huren.
Ik was vorig jaar nog in Pai, het is er heel leuk, maar je kinderen zijn te jong.
Het is een leuke backpackersplaats met een hippie-achtige sfeer.
Een zwembad heb ik er niet gezien, en ik heb er meer dan een een week verbleven , en op vier verschillende plaatsen geslapen.
Een auto is er meer een last dan een lust. Alles gaat er met de brommer, maar er zijn ook fietsen te huur,
al was dat wel zwaar, met al die heuvels en bergen.
Baan Pai Village kostte 1000 baht per nacht, maar in augustus moet dat minder kunnen zijn.
Ik heb het zo uit kunnen onderhandelen , dat ik het ontbijt gratis kreeg.
Je zit dan in het centrum, en tegenover twee van de beste restaurants van Pai, Witching Well en The Good Life.
En heb je lekkere trek, dan zit de Burger Queen ook dichtbij.
Let erop dat in de stad Chiang Rai niet zoveel te beleven is, maar in de omgeving zijn er veel aparte dingen te zien en te beleven.
Ik heb het dan niet over de Gouden Driehoek, daar is weinig aan. Een huurauto zou hier wel een prima optie zijn.
Chiang Saen is een leuke plaats aan de Mekong, bezoek ook eens de plaatselijke markt,
je ziet de meest onmogelijke dingen die te koop worden aangeboden.
En daar zit je dan op een half uurtje van de Gouden Driehoek, dus als je er toch bent…
Natuurlijk is er de White Temple, iets ten zuiden van Chiang Rai.
Verder is Mae Salong een bezoek waard, hier wonen KMT-chinezen, die oorlog voerden met Mao Tse Toeng,
en die oorlog verloren, waarna ze zijn gevlucht. Bij Pai heb je overigens ook zo’n dorp, op 4 km .
Je kunt er lekker authentiek Chinees eten.
Hoi Hans,
Dan ga inderdaad twee dagen naar Ayuttaya, vermoede dit al.
Ja ik koos pai voor de Cave en cayon, en sfeee proeven, maar nu toch aan de twijfel , de auto leek mij handig om buiten het centrum van Pai te touren, kan geen twee Kids op scooter meenemen. Ik ga je andere tips zeker meenemen! Thanks
Ik ben in een paar uurtjes met een chauffeur op tour geweest naar
Coffee in Love
Pai Canyon
WW II Bridge
Strawberry in Love
voor 500 baht.
Maak er een volle dag van, en ik weet zeker dat je voor 1500 baht nog zou kunnen toevoegen
Hotsprings (entree 200 baht, 100 baht voor kids)
Pai Treehouse
Big Buddha op de heuvel.
Al deze “attracties” liggen in een soort lus (rondje) van ongeveer 30 km , daarom zijn brommers in Pai zo waanzinnig populair.
De Hotsprings zou ik overigens slechts bezoeken als je van plan bent erin te baden, wat heel gezond zou zijn, alleen het water stinkt wel… Voor Thaise begrippen zijn de toegangsprijzen belachelijk hoog.
Ook zouden je kinderen op olifanten kunnen rijden, dat is ook in de buurt.
's Avonds bezoek je uiteraard de nachtmarkt, die is waanzinnig leuk, en goedkoop !
Kijk of je in bangkok en of chiang mai een georganiseerde fiets tour kan maken
en wat heel leuk moet zijn een dag naar een olifantenfarm(beter als een ritje erop)je word opgehaaldonderweg word er fruit gekocht ,je voert de olifanten en je gaat ze wassen
Deze olifanten zijn hier niet om kunstjes te vertonen
Helemaal eens met de mannen die al gereageerd hebben én met je schema! Omdat je naar Pai
wilt, heb ik een aanrader om te overnachten, mét zwembad! Zoek eens naar Pai@familyhouse …vrij luxe bungalows én schatten van mensen! (waar niet in Thailand;-) ) Ook hebben wij daar de olifanten gewassen, wat ze heerlijk vonden. Ook hebben we een ritje op hun rug gemaakt en ondanks dat dit eigenlijk niet meer mag (?) vonden wij, ouders en twee jongens van 15 en 16 jaar dit toch leuk; samen met de olifanten in de rivier was het een hoogtepunt in de vakantie! In Toms Pai Elephant Camp werden ze trouwens lief verzorgd!
Wij hebben een package vanuit het hotel in Chiang Mai genomen, mét gids. Je kan dan nog kiezen voor een jeep of minivan met airco…
Succes en alvast héél veel plezier!
Beste Provarion het gaat er niet om of de olifanten jouw insziens goed en lief verzorgd worden
verdiep je eens in het waarom op een olifant rijden ,de stoel waar jij in zit op de rug van de olifant zit precies op zn wervels en geeft de olifant helse pijn
de beesten worden jaren gedrild om dit en eventuele kunstjes te doen
kijk goed waar je gaat een commerciele farm of een farm waar het echt goed toefen is voor de beesten
er zijn genoeg no don,s in thailand
gedrogeerde( tempel) tijgers apen aan een ketting slang(ook gedrogeerd) om je nek en bij alles ping $$foto,laat ook geen vogeltjes los bij tempels
Verdiep je in thailand en heb RESPECT
Nog ffe opgezocht en ziet er heel mooi uit
elephant nature park: zijn ook op f book
office: 1 ratmakka road chiang mai
ook goeie zijn op f book en i net sander & mariska met: tips thailand:
Beste Mjordan, Wij zaten los op de olifanten! Dus inderdaad geen ellendige stoeltjes oid. Wij zaten meteen achter de oren en onze zoon zelfs bovenop hun kop, zoals de Thai dit zelf ook doen!
Ik weet heel wat van Thailand! Kom er ondertussen al ruim 12 jaar en vindt het nog steeds het allermooiste land, met de liefste mensen, prachtige natuur en heel lekker eten… wat wil een mens nog meer? … geen gezeur!
Man wat voel jij je aangevallen zeg
als je zovaak in thailand bent geweest weet en moet je hebben gezien wat de thai met olifanten doen voor poen
ik ben echt niet van gisteren en ook geen zeur punt uit!!!
Kijk dat vind ik nou leuk en sportief
ik ben nu 60 en heb in de jaren dat we in thailand komen
( en dat zijn er heel wat soms 2x per jaar)heel wat geleerd
over de normen waarden respect voor bhoedisme de thaise koning hijzen van de vlag enz
maar wat er met de dieren gebeurd daar vinden wij vreselijk,jammergenoeg zijn het de thai zelf die dit doen
maar zolang wij de touristen hierin meegaan ,gaat het door
ik ben geen geitenwollensokkentype(veel te warm)maar let wel op wat ik doe
zo neem ik altijd spelletjes mee plaatjes domino en memorie die geef ik in kleine dorpsschooltjes weg een barbie of my little pony speeltje weegt niks in mn rugzak
zo doen wij het ,en verder heel veel genieten van het thaise
en vooral niet te veel in 1 vakantie proppen ,wij nemen altijd een gebied en bezoeken aldaar wat er te zien is ,we vinden alles op i net
Dit jaar nog op de eilandjes voor de kust van birma geweest koh payam en het kleine koh chang
zo niet ontdekt door het tourisme ,te bereiken met boot v.a ranong(bekend om de hot springs)
Nou zo komt het helemaal goed jij voor de volgende thailand reis veel reisplezier
greetz mieke
Fijn Mieke, Deze reactie! …als ik het zo tussen de regels door lees hebben we beiden dezelfde liefde voor dit land en zijn bewoners! En weet je wat ook zo toevallig is: op ons wensen lijstje staat voor de volgende keer o.a Koh Chang! …Sawatikaa!
Provarion leuk zo ,en ja wij houden van thailand
koh chang zeg je maar welke bedoel je,de grote bij de grens van cambodja of wat ik aangaf
iik ben bij de kant van birma geweest koh payam en koh chang liggen in de andaman zee
hiervandaan kun je de hele anaman kusstrook afreizen met o.a kao sok nat park en kao lak
dit hebben wij dit jaar gedaan en v.a surattani de nachttrein terug naar bkk
het grote koh chang begint een hipster eiland te worden,niet echt iets voor ons
ik heb nog info van deze laatste reis als je info wilt trek maar aan de bel