Naar een aantal keer door azie te zijn gereisd willen ik en mijn partner weer terug.
Onze planning was de vorige keer in thailand heel gaaf alleen zijn wij niet naar pai geweest!
Wij willen dit jaar richting Thailand weer gaan en met de volgende planning:
Bangkok 2 dagen
Chiang mai 1 dag en de volgende dag richting PAI.
pai 2 dagen
Krabi 3 dagen
Koh phi phi 5 dagen
Koh samui 3 dagen
Koh tao 3 dagen
Samui- BKK
BKK- Amsterdam
Heeft iemand tips qua pai wat je er kunt doen hoe de sfeer er is! Wil er heel graag heen vanwege de natuur en de chille vibe die er schijnt te hangen. Ik ben benieuwd naar de tips qua planning en PAI! alle tips en adviezen zijn meer dan welkom!
Kom er eigenlijk net vandaan… Pai is geweldig! Het heeft alles om de dagen ( en nachten) goed door te komen.
Uitstekende restaurants zijn er volop, ontbijt heb ik eigenlijk altijd bij The Good Life gehad.
En : Wie wil er niet eten bij de Burger Queen ?
Je huurt een brommer , en kunt de omgeving gemakkelijk verkennen. De uitzichten zijn prachtig, er zijn warmwaterbronnen,
watervallen, er is Coffee in Love (voor koffie met gebak met een fantastisch uitzicht) , Pai Canyon , en Strawberry in Love.
Ik sliep in Ban Pai Village, hele nette bamboo-bungalows voor 1000 baht. Wanneer je daar wilt slapen, kies dan voor de bungalows achterin,
die waren bijna klaar toen ik er was, dus zullen nu klaar en dus tip top zijn.
Er zijn heel veel andere slaapmogelijkheden , ook voor veel minder geld. Vraag even rond.
2 dagen Pai is weinig, ik denk dat je planning ter plekke wordt omgegooid !
De rit van Chiang Mai naar Pai, daar hebben veel mensen angst voor !!!
762 bochten, maar ik heb nooit ergens last van in een auto, dus voor mij geen probleem.
Excursies zijn niet echt the-way-of-life daar, je ontdekt dus alles met je brommer. Fiets kan ook, er zit een prima fietsverhuurder
met echt goede mountainbikes. Zelfs voor mijn maat (194) was er eentje beschikbaar.
Maar je kunt dat ook met taxi doen, ik deed Coffee in Love, Pai Canyon, Strawberry in Love en de WO II brug in een middag
voor 500 baht.
Wat je eventueel wel als excursie kunt doen, is de Batcave, Tham Lot, die is op 55 km, kost 1500 baht met de taxi.
's Avonds ga je uit met de mensen die je overdag ontmoet, althans, zo ging het met mij.
De vibe houdt je langer daar dan gepland, dat weet ik zo goed als zeker. Gewoon op je gevoel afgaan, ik was er een week,
maar die tijd heb je zo te zien niet.
misschien nog niet te laat voor een reactie?
Pai zeker dus doen en omdat je daar waarschijnlijk langer blijft, Samui schrappen! Koh Tao is veel leuker, meer ontspannen sfeer. Samui bezochten we vorige week nog (na 5 jaar) en helaas vonden we het een eiland worden, steeds meer voor de elite… tenminste zo te zien aan alle resorts! Jammer!
Met de tijd (Ik kom er nu 20 jaar) zie je de Thaise stranden duurder worden.
Dat komt door het grote succes, en er komen steeds meer toeristen bij die steeds meer willen betalen.
Kon je 20 jr geleden voor 300 baht iets leuks krijgen, tegenwoordig doet datzelfde zo maar 1200 baht.
Ondertussen zijn er veel Russische toeristen bijgekomen (zal nu wel wat gaan minderen) , en onderschat ook het binnenlandse toerisme niet.
Ook China is opkomend, steeds meer toerisme komt ook daar vandaan. In bijv. Pai kon je dat heel goed merken.