:dag:Beste Thailand vrienden,In december ga ik terug naar mijn tweede "Vaderland"Ik zou graag het noorden van Thailand willen bezichtigen,namelijk paiMijn vraag:Wie heeft Pai al bezocht en wat zijn daar de bezienswaardigheden? weet iemand een goed hotelletje om daar te overnachten?Graag uw reacties en ervaringen overPaiGroetjes:Georgessiam.:chin:
ben dit jaar nog in pai geweest , héél leuk !
“echt” heel veel is er niet te zien maar het heeft wel een aparte sfeer ; heel veel guesthouses en restaurantjes .
voor logement heb je enorm veel keuze .
in het stadje is het gewoon ff rondkijken , hier vind je alle prijsklasses (van 400 tot 2000 bath).
wil je het iets rustiger kan je ietsje buiten de stad heel mooie dingen vinden.
bezienswaardigheden zijn meer gericht op de natuur ; dus wandelen is hier aangewezen .
een heel leuke tocht is naar de watervallen stappen ; het is wel ongeveer 15 km enkel maar met wat geluk kan je het laatste stukje wel al eens een spontane lift krijgen vd locals .(fitsen is ook mogelijk maar hou er wel rekening mee dat de weg op sommige plaatsen serieus klimt !
onderweg kom je langs enkele tempels en 2 dorpen met ethnische minderheden .
van Pai kan je verder reizen naar Soopong en zo naar mae hong son .
kijk ook hier eens :
hetgeen ze schrijven over “overbevolkt” is achterhaald (tourisme in Thailand is sinds vorig jaar enorm teruggelopen )
ik kan je wel wat foto’ doorsturen as je wil (laat je mail adres weten)
in de omgeving van pai heb je watervallen en mooie omgeving.
brommertje huren en lekker rondkijken.
het kan in pai heel druk zijn, maar dat is vooral in de thaise vakanties, en soms in weekenden.
in pai is een zwembad is wel klein maar het is niet druk.
[quote=“karin1976, post:3, topic:59080”]
in de omgeving van pai heb je watervallen en mooie omgeving.
zoals ik al zegde :slapen: :finger: