PAI

Hallo allemaal,
Ik hoor steeds positieve dingen over Pai.
Nu ben ik wel benieuwd wat Pai zo de moeite maakt om naartoe te gaan en wat er allemaal te zien is?
Jessica

Hallo Jessica,

Pai is een hippe bestemming, de sfeer is heel relaxed, evenals de toeristen die echt overal vandaan komen.
Het zijn toeristen die op zoek zijn naar avontuur, georganiseerde reizen heb ik er niet geizen, dat is altijd een pre.

Je huurt een brommer, en gaat alle bezienswaardigheden verkennen. Deze bezienswaardigheden zijn zeer divers.
Bergen, Big Buddha, warmwaterbronnen, watervallen, een canyon, olifantentocht enz enz
's Avonds is er een nachtmarkt, met ook weer die relaxte sfeer, en prijzen lager dan in andere toeristengebieden.
Uitgaan kan ook, er zijn een paar leuke bars, zonder Thaise bardames, to nu toe.

Hans.

Hey Hans,
Bedankt voor je reactie. Klinkt in ieder geval leuk. Wij zouden in het noorden graag zelf een auto huren en eerst een tweetal nachten richting chiang rai gaan voor de gouden driehoek en die glazen tempel en dan terugrijden naar chiang mai voor een viertal nachten. Denk je dan dat het interessanter is om pai te doen ipv chiang mai of een combinatie van beiden? We hebben maar een nacht of 4 a 5 meer over dan…
Dit zouden wij graag doen in het noorden :
-olifantenreservaat bezoeken
-1dag safari
-long neck tribe bezoeken
-lokaal marktje met ambachten zoals parasollen (bo sang ) of een marktje waar je insecten kan proeven
-pai mss
-wat doi suthep
-night market in chiang mai

• mss een waterval

Dus dit is en hele lijst en die zouden we graag inplannen in een 5tal dagen, ik weet dat het druk is maar dat vinden we niet erg.
Hoeveel tijd denk je dat we dan moeten spenderen in pai en chiang mai??
Denk je dat we enkele van deze bezienswaardigheden zouden kunnen doen met de auto, ken je goede reisbureautjes om excursies mee te boeken?

Alvast bedankt voor je reactie,
Jessica

Hallo Jessica,

Je vraagt: Hoeveel tijd denk je dat we dan moeten spenderen in pai en chiang mai?

Kijk, daar gaat het al fout … Je bent op vakantie, en het is de bedoeling ( en in Thailand kan dat ook gewoon)
dat je doet waar je zin in hebt. Genieten is belangrijk, vergeet een to-do list, dat is iets voor NL.

Ik zou gewoon naar Pai gaan (Ik was er in november een volle week, en een paar dagen in Chiang Mai voor Loi Krathong) , en kijken hoelang je wilt blijven. Zoals gezegd, de sfeer is uniek.
Insecten proeven kan ook op de avondmarkt in Pai, en er is een speciale stand met thee uit een bamboestok .
Laat je verrassen, je kunt bijv. ook in een boomhut slapen, als je dat wilt, kost 1000 baht, je ziet wel waar het is.

Chiang Rai ben ik ook vaak geweest, en inderdaad, de witte tempel is prachtig.
De Gouden Driehoek, daar ben ik nog steeds verbaasd over dat mensen die willen/moeten zien. Dat stelt echt niets voor.

Ik vind bergstammen ook mooi, maar ik heb er een hekel aan dat mensen weten dat je komt, en dan keurig gaan zitten voor de foto.
Op markten in Mae Sai en Chiang Saen, dat zijn steden die bij de Gouden Driehoek liggen,
kun je bijv. echte Akha-vrouwen zien met hun waren. Gewoon “in het wild”. Dat vind ik wel leuk.

Hans