Kanchanaburi, Chiang Mai, Chiang Rai en ..?..

Ik ben geen eiland- of strandliefhebber (hooguit 1 dag) en wil graag echt iets van Thailand zien.

Nu heb ik in gedachten om - naast Bangkok - meerdere dagen in Kanchanaburi (2 a 3), Chiang Mai (6) en Chiang Rai (3) te blijven. Zijn er meer soortgelijke ‘standplaatsen’ waar het aangenaam vertoeven is. Plaatsen met bezienswaardigheden en mogelijkheden voor dagtrips?
Johan

Buiten Chiangmai waar je op 58km gelegen Doi Inthanon kunt bezichtigen kan je ook op 140km verwijderd van Chiangmai het stadje Pai bezichtigen. Net zoals in Chiang Mai is ook hier de trekkingindustrie de laatste jaren sterk gegroeid. Met deze trekkings gaat u de bergen in voor een aantal dagen. Afhankelijk van de trekking gaat u wandelen, mountainbiken, rijden met jeeps, olifantrijden, raften of een combinatie hiervan. Hierbij geldt: hoe uitgebreider, hoe duurder. Veel trekkings hebben een bezoek aan bergstammen op het programma staan. Uiteraard is de natuur prachtig. Verder is het rondom Pai mogelijk om te raften of om olifanten te berijden, maar de meest populaire activiteit is brommerrijden door de schitterende omgeving.
gegroet:georgessiam

Okay, Pai kan ik dus toevoegen. Ik had al eens in een blog gelezen van iemand die daar naartoe ging. Maar wat er te doen is lijkt op ‘meer van hetzelfde’. Misschien dat het makkelijker is vanuit Pai naar authentieke bergstammen (niet te toeristisch) te gaan?

Wanneer Chiang Mai en Pai en Chiang Rai in mijn route zou opnemen, hoeveel dagen per plaats?
Want wat er geboden wordt lijkt ook veel van het zelfde.
Johan

Pai stelt eerlijk gezegd niet veel voor,buiten de tempel in de stad(Luang tempel)voor de rest is het allemaal te doen buiten de stad.
bereikbaar met brommer:ongeveer 10km van Pai de mooie Mae Yen watervallen,alsook, aan de andere kant van Pai de" hotsprings" die op 8km van de stad is verwijderd!
Men kan ook als je een vroege vogel bent Johan s’morgens voedsel aanbieden aan de monikken(zoiets anders)men kan de bedelkaravaan rond 6:30am zien aan de hoofdweg van Pai!
Nu ik zou als ik van jou was 2 dagen uit trekken voor Pai.
Chiangmai moet je toch zeker een paar dagen verblijven 5-6 dagen,heeel veel te zien.
Idem voor Chiangrai en omstreken(doi mae salong+golden triangle)een dag of 4.
Moest je nog iets willen weten,vraag maar op!Hieronder nog een paar linkjes ivb:bezienswaardigheden die ik verleden jaar nog op de site heb geplaatst.
gegroet:georgessiam:chin:
Had nog wat info geplaats van de bergstammen in het noorden.

Bedankt Georges voor de links en andere informatie.

Ik heb de binnenlandse vluchten naar/van het noorden geboekt. Heen Chiang Rai, terug vanuit Chiang Mai.

Ik heb in BKK een aantrekkelijk slaapplekje aan Sukhumvit gevonden. Goede verbinding met het vliegveld. Is dit verstandig, of kan ik beter in het centrum zitten?

Kanchanaburi, Chiang Mai en Chiang Rai gaat wel lukken. Heb daar al veel informatie over en mooie guesthouses gevonden met veel info op de websites.

Voor Pai en Mae Hong Song heb ik ook wel tips over accommodatie in 1 van de vermelde links gelezen, maar meer ervaringen en tips voor hotels in die plaatsen zijn welkom.

Johan

Nu ik heb ff gekeken in mijn zwart boekje(ik noteer alles waar ik verblijf na al die jaren)Toen ik in Mae Hong Son was heb ik gelogeerd in het Rooks Holiday Hotel.
Ze hebben daar alle voorzieningen,zoals,een restaurant,een schitterende zwembad(als ik me nog kon herrineren)alsook de kamers waren in prima staat.
Dacht dat ik rond de 1350bath heb betaald voor een overnachting!
Nu iets goedkoper en niet ver van het vliegveld in Mae Hong Son,kan je overnachten in het coffee morning guesthouse,dacht rond de400bath ook hebben ze daar een restaurant(klein)men kon daar ook een tour booken.

als je in de buurt van Mae Hong Son bent zou ik zeker Soppong ook opnemen in de planning Soppong travel guide Travelfish.org.

BTW , Mae Hong Son heeft heel veel goede en goedkope guesthouses , ben er een 3 tal jaren terug geweest en voor 450 een prachtige bungalow met heel mooie tuin; spijtig heb ik geen zwart boekje zoals Georges en weet dus de naam niet meer .

@Georges ผมรักประเทศไทย :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Bedankt!
Ik heb de Soppong river Inn ontdekt, dus blijf ook zeker een nacht in Soppong. En met agoda (en tripadvisor.com) vind ik wel iets in Mae Hong Son.
Johan

Sukhumvit Road is errug lang, dus het ligt eraan waar je precies zit…welk hotel/guesthouse heb je gevonden ? En wat is je budget ? In Banglamphu (omgeving Khao San Road) zitten ook veel leuke hotels/guesthouses.

In Mae Hong Son heb ik jaren geleden geslapen in het Imperial Tara Mae Hong Son, prima resort, iets buiten het dorpje gelegen. Maar weet dus niet of je op zoek bent naar iets goedkopers…

Ik mis Ayutthaya nog in je programma…de oude hoofdstad van Siam. Ook de moeite waard om te bezoeken. Vanuit Kanchanaburi kan je evt met de bus naar Ayutthaya (overstappen in Suphanburi).

Padi Madi Guest House, Sukhumvit Road. Al was ik eerst wel van plan om voor omgeving Khao San Road te kiezen.
Kun je een indicatie geven wat de reistijd is van het guest house naar Khao San Road?

Ik probeer max 1000 baht aan te houden, en dat vind ik eigenlijk al veel voor een land in Zuidoost-Azie.

Ayutthaya maakt mijn schem net iets te druk. Bij Kanchanaburi had ik al twijfels. Ik wil vooral ruim de tijd nemen voor het noorden.
Johan

Zie dat het guesthouse bij Thonglor is. Als je vanaf guesthouse met taxi naar Khao San wilt, kan het wel een tijdje duren (verkeer in BKK is vaak dramatisch).
Je kan ook de skytrain nemen van Thonglor naar Asok, en daar de metro nemen naar Hualampong. Vanaf daar verder reizen naar Khao San.

Of met skytrain vanaf Thonglor naar Taksin (overstappen op Siam) en vanaf daar verder reizen met de express boot naar de Phra Athit pier.

Hoi Johan,

Zou ik je mogen vragen welke guesthouses je hebt gevonden in Chiang Mai, Chiang Rai en Kanchanaburi? Wij gaan in september ook die kant uit?
Tnx!

Groet
Christel

Ik ben terug in Nederland. Mijn trip door Thailand was vanaf 6 december en duurde een maand. Terugkoppeling:
Verkeer in Bangkok kan inderdaad verschrikkelijk zijn en ik zou daar niet langer blijven dan noodzakelijk. Ik had af en toe de behoefte om een park in te vluchten…
Kanchanaburi is zeer gemoedelijk. Mooie omgeving. Minimaal drie nachten.
Tip vanuit Kanchanaburi terug naar Bangkok: neem een vroege bus, en anders kun je vanaf het BKK busstation het beste een motorbike door de stad nemen, die kan nog enigszins door het drukke autoverkeer komen…
Chiang Rai beviel mij erg goed! Mooie night market. Vervoer naar veel andere plaatsen is makkelijk vanaf het centrale busstation te doen en met een motorbike zijn bijvoorbeeld de White Temple, warmwaterbronnen en olifantkampen relatief eenvoudig te bereiken.
Chiang Mai vond ik soms een beetje te druk. Maar heeft enkele prachtige tempels die zeer divers zijn. De uitstapjes commerciëler. Je moet minimaal even de berg op voor de Wat Phrathat Doi Suthep en handig wanneer je je verblijf inclusief een zondag is, want dan kun je de walking street market bezoeken.
Pai is heel aardig, maar ik vond Soppong nog beter. Een uitstekende basis om dorpen van hill tribes op eigen houtje te bezoeken en de dinsdagmarkt is geweldig, bijna geen blanke te zien en zonder souvenirs.
Mae Hong Son viel me mee. Vrij rustig en gemoedelijk. Ook de moeite waard om een paar dagen te blijven, al was het maar om van al die bergwegen bij te komen…
Ik ben met Nok Air van Mae Hong Son naar Chiang Mai teruggevlogen, een paar dagen later een vlucht naar Bangkok en diezelfde dag nog naar Phom Penh.
Johan

Beste Johan,

Het was leuk om je reisverslag te lezen. Toch nog even deze vraag (die al eerder gesteld is): welke guesthouses je hebt gevonden in Chiang Mai, Chiang Rai en Kanchanaburi. Want ook ik ga binnenkort die kant op. Alvast bedankt voor het antwoord.
Ernst.

Basic maar proper, rustig en goedkoop in Chiang Rai: Orchid Guesthouse in de Thanon YetYod.

Grts,

Jelle

1 like