Dag allemaal, ik ben bezig om een nieuw reis naar Thailand voor te bereiden. Dit keer wil ik ook naar het Noorden toe. Uiteraard dan dus Chiang Mai. Maar verder weet ik er weinig van. Ik dacht o.a. naar Mae Hong Son te gaan en ook naar Pai. Wie kan meer informatie geven over dat laatste plaatsje. Ik kreeg de indruk van lekker relaxed (uit de Lonely Planet) maar is dat nog steeds zo? En tips voor een accommodatie?
Ik begreep dat je eventueel ook kan vliegen vanaf/naar Pai. Wie weet welke maatschappij en ongeveer de prijs?
Pai is nog steeds een relaxed stadje, in de omgeving is er mooie natuur maar in het stadje zelf is weinig te zien in de barretjes wordt veel live muziek gespeeld en ook op straat zal je mensen zien staan/zitten met een gitaar
je kan idd te vliegen naar Pai maar de rit chiang mai - pai als ook de rit pai - mae hong son is een hele mooi rit door de bergen en ook niet al te ver waardoor ik toch de bus zou verkiezen boven het vliegtuig
Pai Airport has been upgraded after being out of service for years. Located at the north end of the Pai valley, there are now daily flights operated by the small Thai carrier SGA (Siam General Aviation) and Nok Air to/from Chiang Mai. Flights take 30 minutes.
Ik ben van plan in december ook naar chiang mai, pai en mae hong son te gaan. Met de bus, minivan of misschien zelf rijden met een huur auto. van Chiang Mai naar mae hong son is een weg met 1000 bochten heb ik gelezen.
als je van Pai naar Mae Hong Son gaat maak dan zeker een stop in Soppong .
van Chiang Mai is er een speciale bus , gele bus (dacht ik mij te herinneren) die wat korter is dan een gemiddelde bus , dit vanwege het idd bochtig traject !..pilleke nemen ???
Ik zou een auto hure. Heb dat zelf ook gedaan, heerlijk, je kunt stoppen als je dat wilt, genieten van het uitzicht, etc. Het is ook geen moeilijke of drukke weg om te rijden, dus zeker de moeite waard om zelf te doen.
Bedankt voor alle reacties. Wat is er leuk aan Soppong? Of moet ik dat gewoon even opzoeken in LP? En waar moet ik op letten bij het huren van een auto? Verzekeringen e.d., trucjes van de verhuurder?