Hallo allemaal,
eind augustus / begin september zou ik voor een maand naar de Verenigde Staten willen. Het voorbije jaar is er heel wat gebeurt in m’n leven waardoor ik de nood heb om er even tussenuit te trekken. Amerika heeft me altijd al ontzettend gefascineerd en ook voor mijn werk is het interessant om even contact te leggen met een aantal bedrijven in dat grote Amerika. Toch staat vakantie centraal en wil ik onder andere de steden New York, Los Angeles, Las Vegas, San-Francisco en wie weet ook wel Miami aandoen. Ik ben me er bewust van dat deze steden wat verspreid liggen doorheen het hele land en zou voor het transport tussen de steden voornamelijk gebruik willen maken van het vliegtuig. Wel wil ik in New York even de trein nemen voor één of twee dagen Washington (dat leek me prima te doen heb ik vernomen?). Ook rest een beetje de vraag of het haalbaar is om ook vanuit New York even naar het Canadese Toronto te trekken voor een bezoek aan de stad en die prachtige watervallen in de omgeving.
Nu, de weinige mensen die me hier op het forum kennen weten dat ik slechts 20 (bijna 21) ben en dus wil ik me voor een dergelijke reis op m’n eentje goed voorbereiden. Zijn er mensen die een dergelijke reis reeds hebben ondernomen vanuit Nederland of België? Hebben jullie problemen gehad bij het binnenkomen van de VS en waar moet ik zeker op letten? Het is wel de bedoeling dat ik vliegtickets en dergelijke zelf regel, alleen moet ik nog even kijken welke maatschappijen hiervoor het beste (en betaalbaar) uit de hoek komen. Vooral naar binnenlandse vluchten toe zal ik hier het nodige zoekwerk voor moeten doen.
Verder heb ik me ondertussen reeds wat ingelezen in de ESTA procedure, maar rest er me één vraag. Ik vertrek waarschijnlijk eind augustus / begin september. Kan ik deze verklaring nu al invullen en dient er bij het invullen van de verklaring een exacte reisperiode opgegeven te worden? Ik had van iemand vernomen dat het formulier twee jaar geldig blijft, klopt dit?
Alle tips zijn in ieder geval van harte welkom!
Bedankt.
Geoffrey