Hallo,
Ik ben joeri (40 jaar) en ga met mijn vrouw voor 20 dagen naar amerika.Ik ben rolstoel gebonden.Ben van plan een auto te huren en zo rond te rijden.
Het liefst wil ik van miami naar key west.En nadien zou ik het zelfs zien zitten om naar las vegas te rijden op mijn gemak.
Raden jullie me dit aan of af?
Welke voorstellen hebben jullie voor ons? En eventueel goede hotels. Hotels best ter plaatse boeken of hier al?
Ik ga van de periode van 12 november tot 2 december.
Thanks alvast voor de tip!!!
Greetz Joeri
Hoi Joeri,
Ik ben net een paar weken terug van Amerika waar ik ook een paar dagen in Florida ben geweest. Een absolute aanrader, mits je natuurlijk een beetje van ruimtevaart en dergelijke houdt, is het Kennedy Space Center bij Orlando. De laatst shuttle die gevlogen heeft, de Atlantis, hangt daar in vol ornaat. Maar dit terzijde…
Tja, naar Las Vegas…Als je het niet erg vindt om een paar dagen alleen maar in de auto te zitten, dan is het wel mogelijk, maar het is wel een eind rijden. Ons doel was ook coast to coast te rijden, maar we hebben er van af gezien toen we al een tijdje aan het rondrijden waren in het westen. De afstanden zijn enorm en vaak weinig afwisselend. Ik ben niet in Texas en de andere zuidelijke staten geweest, maar wat ik van andere gehoord heb is het, op een aantal plekken na, niet het meest interessantse stuk van Amerika. Mij lijkt het zonde van je tijd als je maar 20 dagen gaat. Daarbij komt nog dat veel autoverhuurders een behoorlijk bedrag in rekening brengen voor de zgn. one-way fee. Je levert hem niet op de zelfde plek in. Als je binnen California of Florida blijft rekenen ze meestal niet die fee, maar haal je hem op in Miami en lever je hem in in Las Vegas dan zou het wel eens behoorlijk wat geld kunnen kosten. Goed naar informeren. Dit kan een paar 100 dollar zijn. Ik zou voor dat geld een binnenlandse vlucht boeken en eventueel een auto huren in Las Vegas bijvoorbeeld. Vanuit Las Vegas kun je dan vrij eenvoudig naar bijvoorbeeld westelijk naar Death Valley NP of een rondje via Zion NP en Grand Canyon NP.
Zelf heb ik bijna overal gekampeerd behalve in Florida waar ik in motels heb gezeten en in Las Vegas in een hotel. Er zijn bijna altijd wel motels beschikbaar, zeker in de tijd dat jullie willen gaan. Een hotel in Las Vegas heb ik geboekt via Skyscanner. Voor zo’n 30 euro had ik een kamer. Als je niet veel op voorhand boekt, heb je veel meer vrijheid. Ik weet niet of je een tablet of laptop of zoiets meeneemt, maar je kunt ook gewoon daar terplekke de hotels boeken. Wil je vooraf weten waar je aan toe bent, dan kun je natuurlijk hier al alles boeken. Ik zou dat niet doen, behalve misschien de eerste en laatste overnachting. Je kunt tegenwoordig op heel veel plekken wifi krijgen (McDonalds, bibliotheken en de meeste motels/hotels) en kunt dan alles regelen en uitzoeken. Het is net wat je wilt.
Mocht je nog specifieke vragen over de omgeving rond Las Vegas en dergelijke, dan hoor ik het wel.
Veel plezier met de voorbereidingen!
Groeten,
Stefan
Bedankt Stefan,
Nee ik ga hem sowieso terug afleveren waar ik hem gaan halen heb!
Wat kost zo’n binnenlandse vlucht?
Vriendelijke groeten,
Joeri
Hoi Joeri,
Ik had ook een binnenlandse vlucht van Los Angeles naar Orlando (met Delta) en was omgerekend rond de 185 euro kwijt. Maar ja, 4 dagen autohuur, benzine en overnachtingen e.d. dan ben je dit bedrag zeker kwijt. Je moet er wel rekening mee houden dat je nog een paar tientjes kwijt kunt zijn aan de bagage… Ik heb de vlucht geboekt bij Skyscanner.
Groet,
Stefan
Stefan