Tips Amerika reis 2011: Miami, Las Vegas, New York

Dag vakantiegangers :dag:,

Ik heb vanochtend een reis geboekt naar Amerika, de reis ziet er als volgt uit.
Wij vertrekken op 10 augustus naar Chicago, vervolgens vliegen we vanaf daar naar Miami toe om daar 6 nachten daar te blijven. Na die 6 nachten vliegen we door naar Las Vegas om daar 4 nachten te blijven. Nu is de vraag, wat kunnen wij allemaal bezoeken in die dagen? Is bijvoorbeeld paar nationale parken reeël? Zoals de Grand Canyon etc? En in Miami bijvoorbeeld naar Orlando te gaan, om daar bijvoorbeeld wat parken te gaan bezoeken?
Alvast bedankt voor jullie medewerking!

Met vriendelijke groet,

Joopi

Hallo Joopi,

Wat betreft het Westen: als je naar de Grand Canyon wilt, heb je nauwelijks tijd voor Vegas zelf.

Aankomst
-nacht 1
Auto ophalen en naar de Grand Canyon
-nacht 2
Grand Canyon verkennen
-nacht 3
Terug naar Vegas
-nacht 4
Vliegtuig terug halen

Dan heb je alleen de Grand Canyon en een beetje LV gedaan, niet de ‘etcetera’.

Ik blijf me er soms over verbazen dat mensen eerst een reis boeken en daarna pas kijken of het wel verstandig was. Voor citytrippen is een paar nachten leuk, maar dan heb je niet de leukste steden uitgekozen (naar mijn mening). In dat geval had je beter NYC en San Francisco kunnen doen.

Ben het inderdaad eens met Jurjen wat betreft het Westen, je kan niet te veel doen/willen want uiteindelijk mis je dan veel.

Wat betreft de steden: I looovvee Chicago! Ben er helemaal niet zo heel lang geweest (5 dagen) en heb nog lang niet alles gezien wat ik wilde maar ik ben helemaal weg van die stad. Je moet zeker een bezoekje brengen aan Pie Guys, die zitten onder/ achter het Trump hotel/tower op Wabash Ave. De lekkerste Pizza die ik ooit (buiten Italië) gegeten heb, en de mensen die er werken zijn ontzettend leuk. Ook een rondvaart die de Chicago River en lake Michigan combineert is een aanrader, wij zijn met Wendella geweest die vanuit het begin van de Magnificent Mile vertrekt, de gids was erg geestig en vooral op het meer is het lekker verfrissend wanneer je de rest van de dag in de warmte van de stad bent.
Er zijn nog veel meer leuke dingen te doen en zien in Chicago dus ik denk dat je je daar zeker zult vermaken!

Miami naar Orlando is 4 uur rijden en tel daar nog maar tijd bij voor je van hartje Miami naar een van de pretparken in Orlando bent. Geen dagtocht imo. Ook naar Key West vanaf Miami en terug is geen dagtocht. Wel naar Everglades NP.
Is Chicago alleen voor der transfer (United?).
Las Vegas naar GC south rim is 5 uur rijden. Als je gaat maak dan een reservering in GC. Een leuke dagtocht is ook Las Vegas-Red Rock Canyon-Valley of Fire-Lake Mead-Las Vegas. Een halve dagtocht is Las Vegas-Hoover Dam-de nieuwe brug bij Hoover-Las Vegas.

Bedankt voor jullie tips! Klopt, maar goed hebben ook niet zoveel vakantie dagen. We zitten nu ook in een verhuizingsperiode dus een korte vakantie was voor ons voldoende. We hebben uiteindelijk 1 nacht bij Las Vegas bij gedaan en van Las Vegas naar New York 2 dagen. Dat was gelukkig nog mogelijk. Maar goed halve dag tochten is ook leuk! Tevens een vlucht boven de Cayons moet ook mooi zijn!

Onze reis ziet er nu zo uit.

AMS - Chicago ( transfer )
Chicago - Miami

6 nachten blijven in Miami

Miami - Las Vegas

5 nachten blijven in Las Vegas

Las Vegas - New York

2 nachten daar blijven

New York - AMS

Nou, met zo lang in Las Vegas zou ik zeker naar GCNP gaan. Je kan 1 nacht blijven. Alles bij elkaar heb je dan toch nog een hele dag (middag en ochtend) en je kan zonsondergang en opgang meemaken. Helivluchten vanaf LV gaan niet naar Grand Canyon National Park aka south rim en dat is toch de plaats die je wil bezoeken. Je kan ook een dure flight-bus-flight naar south rim maken (ongeveer 8 uur van Las Vegas en terug) maar dan mis je genoemde zonsondergang etc. En tussen LV en GC kan je Hoover Dam bezoeken en een stukje R66 rijden. 2 nachten zou meer rust geven natuurlijk.
Yeehaw

Klinkt als een mooie reis! Als je nog meer leuke tips hebt voor Las Vegas, plaats ze dan in de Las Vegas reisgids! Dat heb ik net ook gedaan, maar er staat nog zo weinig :frowning: :wink:

Bedankt voor je reactie, we zullen even verder kijken hoe we het nu gaan doen. Trouwens dan heb ik nog een vraag. Wij verblijven nu nog 2 nachten in New York, wat is een goed hotel en wat dichtbij alles zit. Zoals de empire state building etc… Wij kunnen zo niet echt een goed hotel vinden die overal goed gelegen zit. Alvast bedankt :slight_smile:

Wow ziet er uit als een leuke reis! >>>

Wij hebben goede ervaring met het algonquin hotel
Ligt op loopafstand van Time square. Mooie kamers en goede service

We hadden destijds een behoorlijk goede aanbieding gevonden. Ik heb nog even gekeken maar deze is er op dit moment niet :frowning:

Ziet er als een mooi hotel uit! Maar het hotel ligt overal dichtbij ongeveer? Want we zitten er maar 1 volle dag dus we willen alles zoveel mogelijk zien :).

Yeehaw, ik probeerde u een prive bericht te sturen maar dat heeft u uitstaan. Maar ik heb nog een vraag. Wij willen zoals u zegt 2 dagen naar de GCNP gaan. Maar u heeft het over 1 nacht blijven slapen, maar waar kan je dan slapen? Heb je daar gewoon hotels in de GCNP? En hoe lang is het rijden vanaf Las Vegas naar GCNP? Dan neem ik aan dat we 's ochtends vroeg al vroeg weg moeten en we zijn de volgende dag pas laat in ons hotel? En een auto huren kan je dat daar gewoon regelen of moet dat perse hier in al in Nederland gebeuren? En is de Monument Valley ook mogelijk om dat te bezoeken of andere Nationale Parken? Want je vind nergens op internet de afstanden vanaf Las Vegas, vandaar…

Groeten

Probeer Google Maps eens, die geeft alle afstanden als je een routeplanning maakt. Weet je ook direct hoe lang je ongeveer kwijt bent aan het rijden. :wink:

Reken op 5 uur rijden van Las Vegas naar GC south rim. Hier zijn de lodging sites www.grandcanyonlodges.com en www.tusayanhotels.com South rim naar Monument Valley is nog 3.5 uur rijden en terug naar Las Vegas van MV is ongeveer 7 uur. Autohuur kan je zowel in Nederland (vaak goedkoper) maar ook in Las Vegas regelen. Met wat omwegen kan je ook nog naar Bryce NP en Zion NP tussen MV en Las Vegas. En in Page Az is ook heel wat te zien. Reken op een week als je de diverse NP’s wil zien. (Korte bezoeken).
Yeehaw

Het zit op loopafstand van Time Square en het Rockefeller center.
Voor het vrijheidsbeeld / ground zero / central park zou ik een taxi pakken of de metro.

Een andere Tip is ga overdag naar het Empire State Building en s’avonds naar het Rockefeller center. Dan heb je 2 verschillende uitzichten. Heel bijzonder.

Een alternatief os vanuit Vegas naar Zion. Als je de Angels Landing trail wilt lopen, en je staat vroeg op, dan moet dat wel lukken. Anders een nachtje motel in Springdale.

Verder, voor een hotel in Vegas zou ik ALTIJD priceline gebruiken. Dat scheelt nogal wat $$$ (Trump tower suite voor $69 p/n bijvoorbeeld, maar ook het Mandalay voor 7$76 is gewoon mogelijk).

1 like

Ik kijk net op de site van Priceline. Dat is dus een goeie site voor hotels voor in Las Vegas? (wij zijn zelf in september 2 dagen van onze rondreis in Las Vegas). Is dit ook een goeie site voor andere hotels? En wat houdt het precies in?
Groetjes Josien

Priceline is een veilingsite. Ze bemiddelen dus voor hotels die kamers niet (dreigen) kwijt te kunnen. Een onbeslapen kamer kun je nooit meer verkopen, vandaar.
Als je kijkt op de site van een concurerend forum allesamerika.com en dan zoekt op priceline (en hotwire) dan kom je veel info tegen. daarin staat uitgelegd hoe je het beste en slimste kunt bieden.
Kort komt het hierop neer:

• je biedt op een deel van een stad (of bij een dorp een heel dorp). dat heet een bidzone.
  • Je mag max 1 maal per dag bieden tenzij je een biedzone erbij neemt of je * level verandert.
  • Door slim te boeden kun je meer keer per dag bieden Zo wil je bijvoorbeeld een 5* hotel. je biedt op de zone waar je wilt zitten. je bod is te laag en wordt afgewezen. Je kiest er een biedzone bij waar geen 5* hotels zijn (dat zie je op een kaartje aangegeven) je kunt nu zonder risico nog een keer bieden. Immers, waar geen 5* hotels zijn, kom je dus ook niet en dat wilde je niet.
  • Bieden op deze manier noemt men Permutual bidding. Er is zelfs een simpele calculator (http://biddinghelp.vanroyal.com/) voor om te bekijken hoe je het slimste kunt bieden.
  • Hoe weet je nou met welk bedrag je moet beginnen? dat lees je in forums (genoemd in allesamerika en oa deze: http://www.betterbidding.com/). Hoe er rekening mee dat er geen kamers zullen zijn als er net een tandarten congres of zo is! Hotwire geeft je ook een indicatie omdat je al gelijk te zien krijgt hoe hoog de prijzen liggen op een bepaalde datum. Zijn die nou heel hoog, dan is er kennelijk iets georganiseerd.

Let er wel op: Als je begint te bieden, willen ze gelijk je gegevens en creditcardnummer. Als je bod geaccepteerd wordt, is ook op dát moment je kaart belast.
Doe niet paranoïa over CC opgeven; in Amerika gaat alles zo. maak printscreens van pagina’s met gegevens, hoewel je ook mail zou horen te krijgen. Bij ons ging alles elke keer goed, maar ja, better safe than…

Tot zover heel kort over Priceline. Het kan je heel veel schelen. Het is nog verslavend ook! Want het geeft een kick als je voor wenig in het Palazzo of zo komt!
Mod: Sorry voor het noemen van het andere forum. Bedenk dat men hier echt wel terugkomt. (haal dit niet weg; ik type me niet voor niets rot…)

1 like

mag ik je wat vragen ,ik ben ook op zoek naar een reis naar amerika ,maar dan willen we 4 dgn miami en dan 3 dgn las vegas, weet jij waar ik het beste kan kijken voor zo een reis alvast bedankt

Zo’n reis is prima zelf te regelen: zelf tickets boeken, zelf hotels reserveren.
Succes!

Ben eigenlijk wel erg nieuwsgierig wat er allemaal van de reis is terechtgekomen. Alles kunnen zien?