Voor 4e keer een rondreis door USA, iemand een mooie route?

Beste forumleden,

Volgend jaar (september) willen we hoogstwaarschijnlijk weer naar de USA. Dit wordt dan de 5e keer en onze 4e rondreis. In eerdere rondreizen hebben we het oosten, Noordwesten en afgelopen jaar "klassieke"rondje zuidwest gedaan.
De komende reis willen we ons vooral focussen op Californië met daarnaast iig Sedona e.o. (wellicht New Mexico) en mss ook nog wel een stukje Colorado. Maar we zitten een beetje te puzzelen op welke plaats we willen aanvliegen en vanuit waar we willen vertrekken? Wat zijn twee logische steden voor dit stuk USA. San Francisco hoeven we niet perse nog een keer te zien, maar Yosemite zou ik eigenlijk best wel weer willen zien (is vlg jaar 10 jaar geleden).

Iemand leuke en handige tips?

Groet
Christel

Sorry Christel maar dit is veel te vaag. Hoe lang willen jullie gaan? Zijn jullie ooit eerder in NM en CO geweest? Yosemite ligt dan ver buiten de route en er is genoeg te zien in Zd Az, NM en Co en wellicht willen jullie ook nog wel naar West Texas. Phoenix is een goede plaats om naar toe te vliegen maar je kan ook naar Denver. Las Vegas komt ook nog in aanmerking en wellicht Albuquerque alhoewel de vluchten daarop wel wat duurder zullen zijn.

Vliegen op LA is altijd goed voor die hoek.
Een paar suggesties: Joshua Tree, bij Palm Springs, via Phoenix naar Tucson en naar Tombstone, dan door naar Alamagordo, waar je sprakeloos kunt raken in White Sands, dan naar het noorden, je komt langs de Trinity site, waar de eerste atoombom explodeerde, langs Valley of Fire, naar Santa Fe. Dan naar het westen, richting Flagstaff, maar na een niet al te grote afstand sla je rechts af naar Chaco Canyon, een mooie oude Indiaanse stad. Dan terug naar Santa Fe en dan naar het noorden, naar Durango. Dan naar Denver, vanwaar je terug kunt vliegen.

O jee, dat “California” had ik even gemist. Ja dan is Los Angeles natuurlijk ook prima om op te vliegen of San Diego.

Tnx beiden,

we willen ons idd op dit stuk Californië focussen en dan iig Sedona e.o., New Mexico, Colorado (hier zijn we dit jaar ook geweest, in RMNP en Vail en omgeving, maar nog genoeg te zien). West Texas spreekt me ook aan maar wellicht net te ver uit de route? En nu zijn weids aan het kijken naar een “logisch” en natuurlijk mooi rondje.

Ben je al in Moab geweest?

Mesa Verde NP vond ik wel de moeite waard. De stoomtrein tussen Durango en Silverton is echt een aanrader!

Yep in Moab zijn we geweest, erg gaaf overigens!
Durango ziet er idd ook erg gaaf uit. Mesa Verde NP zijn we ook nog niet geweest. Tnx weer!

Mesa Verde NP (Colorado) is idd een aanrader.

Van daar door naar New Mexico, met o.m.
Durango,
Via Farmington naar Taos en omgeving : Taos Pueblo, Ranchos de Taos, Chimayo, Pueblo de San Ildefonso, …
En zo, via the Black Mesa, naar Santa Fe,
Dan Albuquerque en via Acoma Pueblo naar Gallup,
Vervolgens door naar Arizona, …

Niemand legt de klemtoon op Chaco Canyon??
Ja, inderdaad, je moet er een eindje voor van de hoofdweg rijden, maar het is onvergetelijk in mijn ogen. De Anasazi legden van daaruit wegen naar alle andere pueblo’s.

Chaco Culture National HP is idd heel boeiend. Maar ligt, zoals je al aangaf wat afgelegen, tussen Albuquerque en Farmington. Prima dus als je er voldoende tijd kunt voor uittrekken. Persoonlijk verkies ik echter het Mesa Verde NP boven de Chaco Canyon.

Als je van veel publiek houdt, ja.

Doe ik niet bepaald, maar wel van de cultuur van de Anasazi-indianen :). 't Is overigens alweer even geleden dat ik daar was. Soit … Als je vroeg genoeg opstaat, valt?/viel dat best mee. De meeste toeristen bezoeken overigens enkel ‘Cliff Palace’ (en daar is het overdag in het hoogseizoen idd aanschuiven) en ‘Long House’. Mesa Verde biedt meer dan dat.

Ik weet nog niet hoe lang je wil gaan en of bv vliegen op Denver en vertrekken uit Los Angeles een optie is. Bij www.usareisen.de met Alamo zijn er geen drop off kosten tussen Denver en LA. Die tijd van het jaar (september) zou ik wel in Denver beginnen. Chaco Canyon is idd heel bizonder maar je moet wel een gedeelte over een dirtroad rijden er er geen motel of zo iets. Het nam ons alles bij elkaar 5 uur voor een bezoek va 550 en terug.In die buurt vind je ook Bisti Badlands met de mysterieuze King of Wings (bijna niet te vinden en ik heb beloofd geen coordinaten te geven). Mesa verde is ook prachtig en de moeite waard. Spruce Tree house self guided en tours naar Cliff Palace en Balcony house. Wetherill Mesa zal al wel gesloten zijn in september. In Mesa Verde zelf kan je wel logeren in de Far View Lodge maar je kan ook bv 3 nachten Durango als locatie nemen en dan de treintrip en een bezoek aan Mesa Verde brengen. San Juan Skyway behoort ook tot de hoogtepunten en de weg 550 (gedeelte Million dollar hw) behoort tot de mooiste ritten in de USA.
Je bent al in Aspen geweest maar heb je toen ook de Maroon bells bezocht met de herfstkleuren?

Tnx all voor de tips.

we willen weer ongeveer 23 dagen gaan. Vrg jaar zijn we ook heen op Denver en terug van LA gevlogen en zijn we vanuit Denver via vail naar moab gereden en vanuit daar naar het “klassieke” zuidwesten. Aspen en de Maroon Bells hebben we toen niet aangedaan omdat we keuzes moesten maken.
En het wordt komend jaar weer een uitdaging zo te lezen :slight_smile: