De zoveelste die met een rondreis programma afkomt… Zal maar beter al vooraf mijn excuses aanbieden want vraag is hier al 101x gesteld… :vrede:
Ticket dat we hebben is Amsterdam - LA en Las Vegas - Amsterdam. Hotels of dergelijke hebben we nog niet geboekt. Bedoeling is dit eventueel ter plaatse te doen behalve eerste en laatste nacht.
Ik denk aan het volgende traject:
wo 12/okt - AMS (09:50) tot LA (11:45) - Slapen in Santa Monica?
do 13/okt - LA - Route to SF - Slapen in Cambria?
vr 14/okt - Route to SF - Slapen in Santa Cruz/Salinas/Montery/Carmel by the Sea/SF?
za 15/okt - San Francisco
zo 16/okt - SF - Yosemite - Slapen?
ma 17/okt - Yosemite - Slapen?
di 18/okt - Yosemite - Mammoth Lakes - Slapen?
wo 19/okt - Mammoth Lakes - Death Valey - Slapen?
do 20/okt - Death Val - Las Vegas
vr 21/okt - Las Vegas - Zion - Slapen?
za 22/okt - Zion - Slapen?
zo 23/okt - Zion - Slapen?
ma 24/okt - Bryce - Moab
di 25/okt - Moab
wo 26/okt - Moab - Page
do 27/okt - Page
vr 28/okt - Page -Gran Canyon
za 29/okt - Gran Canyon
zo 30/okt - Gran Canyon -Las Vegas
ma 31/okt - Las Vegas (13:25)
di 01/nov - Thuis…
Heel klassieke rondrit volgens mij. In 2003 heb ik +/- hetzelfde gedaan. Toen was het echter 4 weken en hebben we daardoor veel meer kunnen doen. Andere verschil is dat het nu met mijn vrouw is ipv met vrienden.
Vermits we hier allicht geen hotels gaan boeken hebben we ter plaatse de vrijheid om ons traject nog aan te passen omwille van omstandigheden… In 2003 hebben we regelmatig in de tent geslapen. Daar is mijn vrouw echter geen fan van. Die mogelijkheden zijn volgens mij ook beperkt in oktober.
Reisperiode is dus oktober. Kan dus gevaarlijk zijn in Yosemite/Mammoth Lakes voor weer condities. Ik twijfel ook aan aantal dagen Zion. Misschien daar een dagje minder blijven en er nog Canyon de Shelly bijnemen. Route Moab - Page is voor Monument Valley te zien.
Voor een National parkroute lijkt dit te doen. Als je toch maar één nacht in Frisco (schitterende stad!) blijft, lijkt het me de kilometers niet waard en kan je langs Fresno een heel stuk afsnijden om tot in Yosemite te geraken.
Death valley is volgens mij overroepen. King’s Canyon/ Sequoia national park (2 voor 1) en Joshua tree kan ik je warm aanbevelen: veel minder toeristen en prachtig.
2 stops in Vegas zou ik ook niet doen (maar ik begrijp dat de hotelprijzen daar aantrekkelijk zijn). Ik heb langs de kust in San Simeon overnacht, Cambria kan even goed zijn. Beter een kleinere plaats (=goedkoper) uitkiezen dan een duurdere grotere stad.
Overnacht een 20-tal mijl buiten de parken, veel goedkoper en rustiger. Check ook eens airbnb.com. Van de locals krijg je zeker tips en misschien krijgen zij je goedkoper het park in.
Enjoy!
Hmm. Das toevallig… Gisteren nog eens de route bekeken en waren ook aan het denken om Yosemite te laten vallen en te kiezen voor sequoia en Kings canyon. Daar kan je dan hoogste punt vd USA zien. Als je naar death valley gaat het laagste…
Reden van SF is vooral de route naar… Big Sur dus! In 2003 hebben we dat ook gedaan maar zat alles in de mist. Zelfs Golden Gate niet gezien… In stad wel aardig wat gezien. Daarom dat we er niet zolang denken te blijven… Uiteraard wel een omweg.
Succes en geniet ervan! Ik begin stilaan aan onze 4de roadtrip in de US te werken…
Mocht je The Deep South of NO-US willen bezoeken, geef ik je gerust onze route door.
Als ik heel eerlijk ben vind ik dat je veel te weinig tijd hebt op veel plekken. Je route is te groot voor die twee weken. Ik zou hem echt korter maken en genieten van je trip en niet van de binnenkant van je auto. Dit wordt een race tegen de klok.
Als je er eens over nadenkt en Moab/Monument Valley/Canyon de Shelly laat vallen voor een andere keer. Van Bryce naar Moab is meer dan 4 uur kale rijtijd. Dus zonder stops. Eigenlijk voor jou route te ver weg.
Liggen je tickets al vast? Aangezien je toch LA niet in gaat en direct gaat rijden naar SF, waarom landt je dan niet op SFO?
Tickets liggen reeds vast. Blijven 1 nacht in LA - Santa Monica. Reis is wel 3 weken en niet 2.
Rondreis is een leidraad. Goed mogelijk dat we ons daar niet aan gaan houden. Hebben enkel hotel eerste en laatste nacht geboekt. Rest doen we ter plaatse.
Ook zal er veel afhangen van het weer. Yosemite of Sequoia kan bv gevaarlijk worden als de winter vroeg begint.
Volgens mij is de streek rond Moab/Page/Monument Valley het mooiste. Ook heel veel te zien maar mss een beetje te weinig variatie. Wat betreft Canyon De Shelly heb je mss wel gelijk en zal dat teveel en vooral te ver zijn. Ook weinig mogelijkheden daar om te overnachten. Dit gaan we dus ter plaatse bekijken maar zal allicht afvallen. Uiteraard jammer want is een hele mooie canyon…
Als ik iets laat vallen zal het eerder route nr SF zijn en Yosemite. Na LA gewoon naar Sequoia en zo verder inpikken op de route dat ik hier gepost heb. Ik verwacht ook meer kans op beter weer daar dan in SF en eventueel Yosemite.
Site heb ik al eens bekeken en op basis daarvan heb route bepaald
Dit antwoord klinkt heel verstandig. Ook het laten vallen van de route naar SF had ik aan willen dragen, maar vele vinden dit een must. Inderdaad zal het in SF wat minder weer zijn. Ook al is het een prachtige stad. Zou in mijn ogen ook een goede keus zijn om die te laten vallen en gelijk van LA richting Sequoia te gaan. Let wel Sequoia ligt op een berg en dus bij slecht weer ook een lastige rit naar boven met veel kronkelingen. Dan zul je daar vroeg moeten zijn zodat je niet in het donker terug naar beneden hoeft zoals wij een keer hebben gedaan. Dat is heel erg vermoeiend rijden. Zeker als je om de zoveel meter een hertje ziet staan aan de kant van de weg en lokale mensen er net even iets harder rijden en op jou bumper zitten te drukken. Je wil zo’n beestje natuurlijk niet dood rijden. Laat dat maar aan de locals over.
Moab, Page en monument valley is in mijn ogen niet veel van hetzelfde. Het gaat wel om “rode rotsen” Maar wel allemaal toch anders. Maar ik zou dat in jou geval bewaren voor een volgende keer. Zodat je in die omgeving meer tijd hebt en daar ook nog andere parken die jij nu hard voorbij rijdt mee kan pakken.
Leuk dat je mijn site gebruikt hebt voor de route. Ik hoop dat je er veel info uit hebt weten te halen voor je eigen trip. Je gaat zeker mooie dingen zien.