Tips Rondreis USA

Goedemorgen,

wij gaan 3 juni onze eerste rondreis maken door de USA met de volgende route:

3 - 6 Juni New York
6 - 9 juni San Fransisco
9 - 11 juni Yosemite
11 - 12 juni Death Valley
12 - 14 juni Las Vegas
14 - 15 juni Zion
15 - 16 juni Bryce
16 - 17 juni Torrey
17 - 19 juni Moab
19 - 20 juni Montrose
20 - 21 juni Del Norte
21 - 23 juni Durango
23 - 24 juni Cortez
24 - 25 juni Page
25 - 27 juni Grand Canyon
27 - 28 juni Scottsdale
28 - 30 juni Palm Springs
30 - 3 juli Los Angeles
3 - 6 juli Washington DC

Hebben jullie tips voor ons wat we absoluut wel (of niet) moeten zien / doen / ervaren (ook eventueel voor onderweg)???

Alvast bedankt!

HI
Een prachtige reis. 2 volle dagen voor New York en DC is niet al te lang maar dat is jullie keuze.
Ik vraag me wel af wat je die 2 nachten in Palm Springs wil doen en ook waarom je via Phoenix wil rijden.
6. Aankomst SF
7,8 SF
9. Naar Yosemite
10. Yosemite
11. Yosemite naar Death Valley. Als je pech hebt is Tioga Pass nog gesloten (opende verleden jaar 18 juni) maar ga daar maar niet van uit. Blijf een lange rit naar Death Valley en er is erg veel te zien onderweg. Tioga Pass, Bodie, Mono Lake, June Lake, Laws, Lone Pine etc etc. Daar zal je allemaal geen tijd voor hebben
12. Naar Las Vegas
13. Las Vegas
14. Naar Zion. Voor Zion heb je al snel 2 nachten nodig vooral als jullie wandelaars zijn. Ik zou overwegen 2 nachten Zion te doen en slechts een nacht Grand Canyon.
15. Zion-Bryce
16. Bryce-Torrey via www.scenicbyway12.com
17. Naar MOab via Capitol reef NP, Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon.
18. Moab. Een dag voor Moab is erg kort omdat er zo veel te zien is. Canyonlands, Dead Horse Point, Argces, ut12, LaSal Mountain loop etc etc.
19. Naar Montrose. Via 128 naar I70 eerst, Colorado NM bij Grand Junction en Black Canyon of the Gunnison NP bij Montrose,
20. Geen idee waarom je naar Del Norte wil. Neem een van de mooiste routes in het westen via us550 via Ouray en Silverton naar Durango. Ik zou dan doorrijden naar Mesa Verde NP en in de Far View Lodge overnachten. Maar wellicht wil je de Silverton Durango rr doen dus:
21. Durango Silverton overnachting Durango
22. Naar mesa Verde NP.
23. Mesa Verde naar Monument Valley.
24. Naar Page. Ook in Page is veel te zien en te bezoeken dat 2 nachten aanbevolen zijn.
25 Naar GC.
26. Naar Sedona of naar Kingman als je wat van R66 wil zien. Van sedona (ook 2 nachten hier eventueel) kan je naar Palm Springs en daarna doorrijden naar LA. Ook van Kingman kan je naar Palm Springs als PS een must is.
Ik heb niets tegen PS, we logeren er regelmatig maar dan om te relaxen en te golfen. De aerial tramway is mijn eerste keus voor een bezoek daar.
Happy planning.
Yeehaw
21. Mesa Verde NP en dan doorrijden naar Monument Valley.