Ikvertrek volgende week zondag naar Thailand voor vakantie (Ik schaam me gewoon voor de reden van vertrek). Nu wil ik eigenlijk direct door van Bangkok naar een veiliger plaats, wie weet er wat nog wel veilig is en hoe er te komen vanaf Bangkok vliegveld?
Tot nu toe het zuiden je kan vanuit de luchthaven doorvliegen met Airasia bvb.
Succes
De grootste voorzichtigheid is tevens geboden in het Noorden en het Noordoosten van Thailand, aangezien de noodtoestand nu (naast Bangkok en omgeving) ook werd afgekondigd in de provincies Chonburi, Nonthaburi, Samut Prakan, Phatum Thani, Ayutthaya, Udon Thani, Chaiyaphum, Khon Kaen, Nakhon Ratchasima, Si Sa Ket, Chiang Mai, Chiang Rai, Nan, Lampang en Nakhon Sawan.
Dus kun je het beste ofwel naar phuket,pattaya,de naburige eilandjes(Koh Chang,Koh samet,Koh samui,Ko tao)Ook nog veilig momenteel is “het prachtige Kanchanaburi”
In iedergeval goede reis toegewenst.
gegroet:georgessiam.
Vergeet niet dat Pattaya één van de 20 districten is waar ook een avondklok is ingesteld van 20:00.
Is vandaag veranderd is nu 21 tot 05u.
The curfew will be from 9pm to 5am from Thursday to Saturday night to allow people more time to conduct their businesses. The curfew imposed on Wednesday was from 8pm to 6am.
CRES spokesman Col Sansern Kaewkamnerd announced the extension of the curfew in Bangkok and 23 provinces after 39 key places were set on fire by red shirt hardliners who were angry with the end of the rally at Ratchaprasong and the surrender of their leaders.
The provinces that are also under curfew are ; Nakhon Pathom, Chon Buri, Nonthaburi, Samut Prakarn, Pathum Thani, Ayutthaya, Khon Kaen, Udon Thani, Chaiyaphum, Nakhon Ratchasima, Si Sa Ket, Chiang Mai, Chiang Rai, Nan, Lampang, Nakhon Sawan, Kalasin, Mukdahan, Nong Bua Lumpu, Roi Et, Sakhon Nakhon, Ubon
bron:the nation
Duidde meer op het feit dat er niet veel gefeest zal kunnen worden door de avondklok in pattaya. Maar bedankt voor de verbetering Liu
. Is het in de andere districten ook veranderd?
Oh ik zie het al
.
Ik ga ook op zondag 30-5 en ga gewoon naar Bangkok, tenzij er natuurlijk opnieuw grootschalige rotzooi uitbreekt, hetgeen niet waarschijnlijk is. Dan pak ik de bus naar Pattaya, waar vanavond de curfew al is opgeheven trouwens:vak02:. Een uitgaansverbod in Pattaya op vrijdagavond zou ook niet kunnen…
Het is nu al weer rustig vrijwel overal, ik ben er van overtuigd dat tegen die tijd alles overal rustig is.
Dus geen enkel probleem om te gaan en staan waar je wilt verwacht ik.
:chin:Volgens dat laatste berichten is het weer relatief rustig in Thailand dus kan je weer gaan en staan waar je wilt In Thailand ik kan helaas niet zeggen wat het over een week doet gewoon nieuws volgen:THAILAND:![]()
je kunt gewoon doorvliegen naar koh samui.
hier is alles veilig en wij kunnen toeristen.
heel erg hard gebruiken hier.
dus waar je ook gaat op samui ben je welkom.
daat merk je er niks van behalve dat de toeristen weg blijven.
een goede veilige reis.
Bedankt voor jullie tips, adviezen! We gaan nu zeker en kijken op vliegveld wel waar we precies naar toe gaan!>>>
Ik reis nu al 3 weken door Thailand, eerst in Bangkok geweest, ondanks de bezettingen ,niets van gemerkt geen rood shirt gezien. Door gereisd naar Koh Chang , heerlijk eiland voor als je even niets wil doen. Verder gegaan naar Jomtien/Pattaya ook geen enkel probleem. Dinsdag terug voor een paar dagen naar Bangkok. Het land is zo groot, je kan makkelijk reizen , alles is goed geregeld op het gebied van vervoer. Ondanks alle vreselijke dingen die er zijn gebeurt er zijn geen toeristen bij betrokken. Hou het nieuws een beetje in de gaten en geniet van je vakantie. Hier gaat het leven ook gewoon weer door. En het geld van de toerist in van harte welcome!
:chin:waarom schaam je je er is toch niks mee om naar Thailand af te reizen ![]()
![]()
juist nu hebben de thai je geld hard nodig want het zal de komende tijd moeilijk worden
Heb via e-mail contact gehad met het hotel, zij zeggen buiten de (oorlogs)zone te liggen. Nu maar hopen dat het uitgaansverbod tussen bepaalde tijden wordt opgeheven! Om nou na 21.0 uur de straat niet meer op te kunnen is geen aanlokkelijk beeld!:slapen:
Je blijft je zorgen maken hè? Dat uitgaansverbod geldt nog twee dagen dus tegen de tijd dat jij er bent is Bangkok allang weer helemaal tot leven gekomen.
Er zijn nieuwe uren van 23 u tot 04u !
Avondklok verlengt
De avondklok voor Bangkok en de 23 provincies is verlengd tot en met maandagnacht. De tijd is wel aangepast. De avondklok gaat in om 23.00 uur tot 04.00 uur.
Pattaya City valt buiten de avondklok, zodat toeristen er geen last van zullen hebben.
**Thailandblog nl
**
Dank jullie Liu en Falang !