Hoe is de situatie in Thailand op het gebied van veiligheid? Zijn de hotels wel gevuld? Kun je gaan en staan waar je wil? En is de avondklok nog geldig?
De avondklok in Bangkok en in 23 provincies zijn opgeheven. De rust is dusdanig wedergekeerd dat de avondklok niet langer nodig is.Thailand is voor de toerist heel veilig,wel ff nog zeggen dat aan songklaya,pattani en nog een provincie in het zuiden(ben het ff vergeten:het laatste)schermutselingen zijn met de moslimgemeenschap en het Thaise leger(het heeft helemaal niets te maken met wat ervoor is gebeurd:“Red Shirts”)Ze,de drie provincies willen zich afsplitsen van Thailand.
gegroet:georgessiam.Ook nog ff vermelden dat de hotels in Bangkok redelijk zijn gevuld,over andere provincies kan ik me niet uitspreken!!
Ik zit reeds 15 dagen in LOS en kan maar zeggen het is veilig.
Bezettingsgraad van hotels is laag dus vooraf boeken zou ik niet doen of voor 1 nacht.
Er lopen duidelijk minder toeristen en dat heeft zijn voordelen hier in Patong zakken de prijzen van -te dure - tuktuk vam 200 naar 90bath en nog hebben ze niet veel werk.
Ik heb met verschillende Thais gesproken en die begrijpen niet waarom dit moest gebeuren -de staking- en hopen dat het niet meer voorvalt ,maar de eerstvolgende drukkere boekingen zijn voor december.
Groetjes Frank
George,
En deze 2 provincies nog Yala, Narathiwat…
Ik was in April daar en er was geen reden om ongerust te zijn… nu is alles gelukkig weer rustig… Maar de onrust van April/Mei heeft toch wel voor terugval gezorgt qua toerisme…
:chin:Ik lees zo juist op [EMAIL=“bangkokpost.com”]bangkokpost.com dat er een aanslag was bij een bus halte in bkk stad hoop dat dit niet een voorbode is van meer onrust
groetjes Fransjes:THAILAND:
In Bangkok was vandaag een tussentijdse verkiezing voor een parlementszetel. Een regeringskandidaat nam het op tegen een roodhemden-leider. Die voerde campagne vanuit de gevangenis, omdat hij verdacht wordt van terrorostische activiteiten.Misschien heeft het daarmee te maken.