Coup in Thailand & avondklok

Zoals iedereen wel vernomen heeft, heeft het Thaise leger gisteren ingegrepen en een coup gepleegd.
Gistermiddag (22/5) was er weer overleg geweest tussen de politieke partijen, maar het zag er niet naar uit dat ze tot een gezamenlijke oplossing zouden komen om het land uit deze al maandenlange politieke crisis te halen.
Hierop besloot het leger in te grijpen, m.i. een goede beslissing.

Vanwege deze coup is er gisteravond een avondklok voor heel Thailand ingesteld van 22:00 tot 05:00 uur, op overtreding hiervan staat een boete en/of celstraf. Ook waren alle Thaise tv-kanalen op zwart en alle 7-11 winkels gesloten.

Verwacht wordt dat de avondklok nog een aantal dagen gehandhaaft blijft, in ieder geval voor Bangkok en een paar omliggende provincies, plus provincies in het noorden en noordoosten van Thailand. Wellicht dat het voor toeristische plaatsen aan het strand versoepeld wordt.

De situatie in Bangkok is momenteel volkomen veilig en er is ook geen negatief reisadvies afgegeven. Toeristen kunnen gewoon prima in en door Bangkok reizen totdat de avondklok ingaat en alle toeristische bezienswaardigheden zijn gewoon open. Ook bij Bangkok Biking wordt er nog gewoon gefietst :wink:

Toeristen die tijdens de avondklok per vliegtuig in Bangkok aankomen of moeten vertrekken, kunnen dit uiteraard wel. Houd je ticket bij de hand mocht je bij een checkpoint tegengehouden worden.

Indien je vragen hebt omtrent de huidige situatie in Thailand, laat het dan hier weten. Op dit forum zijn meerdere mensen aanwezig die in Thailand wonen en die je wellicht een antwoord kunnen geven.

Groeten uit een zonnig & warm Bangkok !

Sticky?

Ook gisteravond was de avondklok weer van kracht, al heb ik het idee dat deze op sommige plekken al iets minder werd nageleefd dan de eerste dag.
Bij sommige bars/discotheken kan je voor 22:00 uur naar binnen, om 22:00 uur gaan de deuren dicht, en om 05:00 uur mogen bezoekers weer naar buiten.
Nogmaals, m.u.v. de avondklok en wat meer militairen op een aantal plekken in de stad, is er niks te merken en gaat het leven gewoon door.

Fijn om te horen, ik vertrek dan wel pas over 6 weken maar maakte me er wel een beetje druk om!!

Via Wereldwijzer app

Zojuist een vriend die in Bangkok woont gesproken. Business as usual behalve dat je om 2200 binnen moet zijn. Echter wat ik op diverse fora lees en het gevoel dat ik daarbij krijg is dat de situatie niet moet worden onderschat.

De diverse belangen zijn groot en de situatie kan snel escaleren. Hou de diverse nieuwsberichten in de gaten.

Voor de toeristen die in Thailand momenteel zitten,je kan altijd deze website raadplegen wat betreft de stand van zaken.
Laat je niet afschrikken door de aanwezigheid van het leger en geniet van je vakantie.

Wat dat betreft is er niks veranderd m.b.t. de afgelopen weken. Het verbaast mij dat de redshirts zo stil zijn…zij hadden gezegd bij een coup in actie te zullen komen. Stilte voor de storm ?

misschien is Mr T nog aan het nadenken en onderweg naar engeland waar de zoon vh absolute opperhoofd zich bevind in een afgehuurde vleugel van een luxe hotel.

Noodoplossing voor toeristen tijdens de avondklok.

De avondklok blijft nog wel gehandhaaft, maar is versoepeld van middernacht tot 4 uur 's ochtends…

Een paar dagen in Hua Hin geweest, dus even geen tijd voor een update gehad. Maar er is weinig aan de situatie veranderd. De avondklok is nog steeds van kracht en volgens sommigen kan dit nog wel een maand duren.
Afgelopen vrijdag zelf even uit geweest en een paar biertjes gedronken en van middernacht tot 2 uur nog op Sukhumvit aan een biertje gezeten. Uiteraard een stuk rustiger dan normaal, geen tientallen mobiele barretjes, maar ondanks de avondklok toch nog mensen op straat na middernacht.

Lees net van diverse bronnen op Facebook, dat de avondklok in Pattaya, Phuket en Koh Samui wordt opgeheven.

De avondklok is opgeheven bij samui pattaya Phuket & surat thani , maar is dat nou onderdeel van koh phagnan & koh tao ? Of geld daar gewoon nog de avondklok?

Via Wereldwijzer app

De avondklok is opgeheven bij samui pattaya Phuket & surat thani , maar is dat nou onderdeel van koh phagnan & koh tao ? Of geld daar gewoon nog de avondklok?

In de berichtgevingen lees ik niks over Koh Tao/Koh Phangan, ook over de Fullmoon Party op 12 juni is nog onduidelijkheid!

Via Wereldwijzer app
[/QUOTE]

Positieve berichten dus :wink:

[/QUOTE]

De avondklok is inderdaad opgeheven in Pattaya, Phuket en Koh Samui. Niet in Surat Thani, en ook (nog) niet op Koh Tao en Koh Samui. Hier geldt dus tot nader order nog steeds de avondklok.
Hier een quote uit de Bangkok Post van vandaag:

*Following calls from tourism operators, the National Council for Peace Order (NCPO) on Tuesday issued an announcement ending the night curfew in Pattaya city, Koh Samui in Surat Thani, and the entire island…

Koh Phangan is not on the announcement by the council. *

Artikel Bangkok Post: http://bangkokpost.com/news/local/413376/curfew-ends-in-pattaya-samui-phuket

Op koh phangan is sinds gisteren het nachtleven weer als vanouds

Is daar de avondklok opgeheven ?

Via Wereldwijzer app

Nee, officieel nog niet… Kans is aanwezig dat de avondklok in een aantal andere toeristische gebieden op korte termijn ook wordt opgeheven…

1 like

Ah beter ! Laten we het snel hopen ga nu vanaf vandaag over een maand !

Via Wereldwijzer app