Coup in Thailand & avondklok

Hoor zojuist dat de avondklok op haadrin beach ook word opgeheven ! ?

Via Wereldwijzer app

Ja, de Full Moon Party op Koh Phangan gaat gewoon door…

• Updated - - -

Kans is aanwezig dat de avondklok ook in andere plaatsen op korte termijn wordt versoepeld…dit i.v.m. het naderend WK voetbal :smiley:

Yes! En gaat dit na de fullmoon party ook gewoon door of geld dan weer de avondklok?

Via Wereldwijzer app

Dan zou de avondklok officieel weer in gaan, tenzij deze ook op andere toeristische plaatsen opgeheven wordt. Maar baco (zie reactie hierboven) woont op Koh Phangan en geeft aan dat het nachtleven alweer als vanouds is. Zou me dus niet al teveel zorgen maken :slight_smile:

De avondklok is gisteren op meerdere plaatsen opgeheven…

National Council for Peace and Order on Friday lifted curfew in Phetchburi’s Cha-am district, Prachuab Khiri Khan’s Hua Hin district , Krabi and Pang Nga provinces, effective immediately.

Is dat inclusief koh phi phi ? Aangezien dat krabi provincie is ?

Nu nog koh phagnan en koh tao :grin: en dan ben ik blij

Via Wereldwijzer app

Dat zal idd inclusief Koh Phi Phi zijn…

1 like

Op Koh Phangan heeft de politie de touwtjes inmiddels weer strakker aangehaald en moet alles weer om 12 uur dicht helaas

Alleen voor diegenen die het niet te veel moeite vinden om ZELF EVEN de website van the Bangkok Post op te roepen, hierop staan vandaag een tweetal (vond ik lezenswaardige) colums, te weten:
een column van Voranai Vanijaka, (ik heb hem een tijdje gemist, maar dat is ongetwijfeld toevallig) getiteld"
“Who’s going to check the generals?” en
een column van Alan Dawson, met de titel:
“Land of smiles redux”.
Ik wens hen die zelf de moeite nemen om de website even op te roepen plezier toe met het lezen van deze columns.
(Ook sommige commentaren op de columns - voor zowel als tegen - zijn een paar minuten leestijd wel waard vind ik).

2 likes

Heb even de moeite genomen en word er niet vrolijk van :teeth: Stond al te huiveren toen ik vernam dat het leger de complete grondwet heeft opgeschort (behalve artikel koningshuis…). Dan heb je toch geen rechten meer? Het lijkt me niet zo fijn in een land zonder persvrijheid, vrijheid van meningsuiting en andere fundamentele rechten :paranoid: En zoals de columnist terecht aanhaalt: wie gaat het leger controleren??

geen curfew meer op koh phangan

1 like

Helaas denken veel mensen die er van buiten naar kijken zo. Mensen die er wonen zijn in overgrote meerderheid erg blij met de recente ontwikkelingen.

1 like

Idd, ik ben ‘blij’ dat het leger ingegrepen heeft. Was het niet gebeurd, dan was het waarschijnlijk pas echt uit de hand gelopen op korte termijn. Dan maar deze beperkingen, het is even niet anders. Voor de stabiliteit in het land was dit de beste oplossing.

Maar waar was het leger het afgelopen half jaar?? Generaal Prayuth Chan-ocha, de huidige baas van Thailand, is pro koningshuis en tegen de redshirts. M.i. heeft hij de schijn een beetje tegen, maar hopelijk neemt hij neutrale en wijze besluiten. Interessant om te volgen in hoeverre het leger Thailand gaat besturen en hervormen. Wens iedereen het beste in het huidige machtsvacuüm!

Democratie de tijd gegeven. Toen dat niets meer kon worden hebben ze ingegrepen.

PS: niet echt een machtsvacuum op het moment.

Ik lees net dat de kans bestaat dat de avondklok vandaag ook in Bangkok wordt opgeheven :smiley: :smiley: :smiley:

Avondklok opgeheven in heel Thailand YEAHHH

Via Wereldwijzer app

TOP!!!

Via Wereldwijzer app

Ik zat vrijdagavond in de kroeg toen rond 9 uur eindelijk het nieuws kwam dat de avondklok per direct werd opgeheven in heel Thailand. Heb er maar een biertje extra op gedronken…

Hahaha je hebt gelijk! Proost!! Ik ben super blij, nog 3 weken voor vertrek. Spannend!!

Via Wereldwijzer app