Coup

Er komen nu toch wat meer berichten in de o.a Bangkok post over een eventuele militaire coup in Thailand die binnen korte tijd zou gaan gebeuren! Er zijn wat radio stations uit de lucht gehaald e.d. Heeft er iemand ervaring mee wat dan in een land gebeurt, kan er gewoon op gereisd worden?

Niks over gehoord, hoor! Ik weet dat er wat gevechten zijn bij de grens cambodja/thailand maar dat is al jaren zo.

Volgens mij is het momenteel redelijk rustig en kan je gewoon reizen in thailand.

als buitenlander heb je er weinig last van, de laatste keer dat er een coup was hoorden wij het van een klant di in onze zaak stond en een sms van z’n zus uit london kreeg.

dus normaal gesproken kun gewoon naar Thailand toe je zult in bkk veel militairen zien. De laatste coup was geweldloos allemaal thai die met de militairen op de foto gingen.

Oke dat is prettig om te lezen, aangezien ik zaterdag vertrek en elke keer als ik weg ga of uit Bangkok met een bezet vliegveld of uit Nederland er een aswolk overkomt er altijd wat is!:mad:

Paar dagen geleden een mailing ontvangen via Thaivisa.com ivm het uitvallen van enkele tv stations waaraan de suggestie gekoppeld werd van een "coup " maar bleek gewoon om een storing te gaan, maar waar rook is is vuur, en het rookt nog steeds aldaar omtrent bepaalde binnenlandse aangelegenheden.

bezetting vliegveld was niet door het leger, wel door de yellow shirts

Dat weet ik hoor, ik was waarschijnlijk niet zo duidelijk. Ik heb ook verleden jaar nog de bezetting van de " rode shirts " meegemaakt. Maar het blijft nog steeds maar favoriete vakantie land hoor!

Klopt, paar dagen terug waren er enige tijd enkele tv-stations op ‘zwart’. Tegelijkertijd was er een militaire oefening in BKK, waardoor veel mensen al dachten dat er een coup zou gaan plaatsvinden. Maar het ‘scheen’ slechts om een storing te gaan zoals Jan al aangeeft.
Ik denk zelf dat er geen coup zal geen plaatsvinden, ook omdat binnenkort de regering toch ontbonden wordt en er nieuwe verkiezingen aankomen.
Heeft het leger momenteel uberhaupt wel ‘tijd’ voor een coup ? De laatste dagen gaat alle aandacht van het leger weer uit naar de schermutselingen aan de Thais-Cambodjaanse grens…

denk eigenlijk dat er 2 momenten zijn die een coup op zouden kunnen leveren in de nabije toekomst: na de verkiezingen of overlijden koning.

Ik denk persoonlijk niet dat er zo snel een coup zal komen. Ze hebben op dit moment hun handen meer als vol aan Cambodja. Als er al een coup komt dan is de kans het grootste als de koning overlijd. Als die overlijd is het afwachten wat er allemaal gaat gebeuren in Thailand…

we hebben al een soort voorbeschouwing gehad van wat Thailand te wachten staat als de koning overlijd, denk aan de bezetting vliegveld en de rellen in bkk.

denk alleen niet dat dat gelijk na overlijden koning men zal zich rustig houden uit respect voor de koning en nadat heel Thailand op condoleance bezoek is geweest in bkk zal er wel onrust kunnen ontstaan

En dan ligt het er ook nog aan wat de prins gaat doen die ligt niet zo goed bij het volk. Wat ik begrijp van vrienden (en vrouw) is dat het volk het liefste de prinses op de troon ziet maar dat dit niet mogelijk is? (weet dit niet zeker)

Nu ikzelf denk niet dat het zo’n vaart gaat lopen,Het land kan dit niet meer permiteren een nieuwe Coup,het zou het einde zijn voor het toerisme in Thailand.
Natuurlijk wacht ik ook in spanning af,hoe het gaat aflopen als de koning er niet meer is.
Maar laten we niet “doemdenken” en laten we hopen dat de koning nog een tijdje voortgaat in het leven.
Had trouwens nog vanmorgend contact met een goede vriend in Bangkok,en hijzelf heeft niets gehoord van een eventuele staatgreep.
gegroet:georgessiam.

volgens mij staat het zelfs in de grondwet dat een vrouw geen koningin kan worden, ze wordt koningin als ze met de koning is getrouwd maar ze is geen staatshoofd.

de prins is niet populair, heb ik ook gehoord.

denk belangrijker nog wat doet het leger, zijn ze ook trouw aan de prins.

denk dat het leger of een volk dat in opstand wilt komen niet echt nadenkt over de economische gevolgen, hebben we bij de akkefietjes in het verleden wel gezien.

de arme boeren strijden voor een beter bestaan en de gevestigde elite strijd om hun rijkdom en macht niet te verliezen met tot nu toe een koning die de partijen nog enigszins met elkaar verbind.

overlijden koning is geen doemdenken maar wordt denk ik met de dag realistischer, de goede man is ruim in de 80 kwakkelt al een paar jaar met z’n gezondheid. Hoewel de Thai anders hopen hij heeft niet het eeuwige leven

Dat kan goed zijn Baco,maar de gewone toerist die met zijn zuurverdiende spaarcentjes naar Thailand op vakantie wil gaan,zal toch wel 2x nadenken om een ticket te boeken ingeval dat er weer hommeles is in het land van de glimlach.
Natuurlijk ik lees of zie raar of zelden tv.lol2 maw:Ik zal niet mijn eventueel reis anuleren om naar Thailand op vakantie tegaan bij één of andere coup.
groetjes:georgessiam.

niets houdt jou tegen george jij gaat zelfs lopend als het moetlol2lol2

lol2lol2 is wel heel ver hoor georges

Via luangprabang of de grens met Cambodja,binnen geraken zal ik zeker.lol2
Nu als je met een gezin naar Thailand afreis dat is andere koek,maar voor mijzelf maak het niet veel uit.>>>
groetjes
georges