Volgend jaar april naar Perth Australie.

Het is eerst even afwachten op mijn birth certificate uit Canberra. Ben al maanden heen en weer bezig met Canberra om een geboorte akte te krijgen. Ik heb 2 nationaliteiten. Maar mijn australische paspoort is jaren geleden verlopen. Ik heb geen contact met mijn moeder maar die heeft dus mijn australische geboorte akte, en die wilt zij niet geven. Dus ik moet alles opnieuw aanvragen. Gelukkig is de meneer bij de australische ambassade in Den Haag erg aardig en behulpzaam.

Mijn ouders zijn gescheiden, en mijn vader woont in australie en gaat volgend jaar trouwen, en daar willen wij maar al te graag bij zijn. Mijn vader en verloofde willen ons heel graag helpen met het geld. Het is niet makkelijk tegenwoordig om maar even 4 tickets bij elkaar te sparen naar de andere kant van de wereld. Mn vader zit te kijken om eventueel de tickets te betalen van de overstap naar Perth. Dat wij van Ams naar de overstap doen en hij de rest. De overstap zal waarschijnlijk een van deze landen worden: Singapore, Kuala Lumpur, Bangkok. Nu ben ik vrij bekend op het vliegveld van Kuala Lumpur maar ik ben daar sinds mijn 18e al niet meer geweest en ik ben nu 25. Dus het is alweer wat jaartjes geleden. Wat is praktischer? Een volledige ticket in een keer naar Perth, en dat mn vader en stiefmoeder dan met een bedrag helpen. Of voor ons een ticket kopen naar Kuala Lumpur, bagage ophalen, en dan vervolgens weer door de douane heen om naar de vertrekhal te gaan voor de vervolg vlucht naar Perth? Het is waarschijnlijk goedkoper voor ons om het laatste te doen, maar praktischer om een volledige ticket te halen recht streeks naar Perth. zodat we niet van het vliegveld even af moeten.

Zijn er meer die volgend jaar naar Australie gaan? Wat zijn jullie kwijt voor de tickets? :slight_smile:

Graag jullie meningen en of adviezen!! :slight_smile:

Hoi Chloe,

Dat wordt een leuk fesstje! Maar lekker een ticket rechtstreeks boeken, dan hoef je ook niet om te kijken naar bagage.
Ik weet niet of het een mogelijkheid is, maar Dusseldorf is ook een optie om te vertrekken.
Gewoon kijken wat het kost en dan kijken of je vader een deel kan en wil bijdragen.
Je hoeft niet naar Kuala Lumpur. Tegenwoordig kan je via de Arabische Emiraten vliegen, die vluchten zijn directer en zeker niet duurder. Bovendien heb je veel keuze in maatschappijen. Voor nu even snel gekeken, 4 volwassenen komt op 5000 euro van Amsterdam naar Perth