Ik zit met een vraagje??
Ik ben op 23 November gehuwd in Thailand met mijn thaise (vriendin) maar niet officieel wegens gebrek aan de juiste documenten.
Ik vertrek op 1 Februari terug naar Thailand om te huwen voor de wet en een visumaanvraag te doen met de juiste en nodige documenten…
Is dit haalbaar in 9 dagen om al deze documenten in orde te brengen want vertrek terug op 10 Februari
Het ligt eraan welke documenten er nodig zijn, verklaar dat eens nader.
Bij de Amphur’s(gemeentehuis) in Thailand is men niet zo snel, maar als je dan vooral je vrouw nu even wat voor onderzoek laat doen wie een beetje een vinger in de pap heeft op de Amphur en dan met wat TB onder de tafel wappert(niet nu, maar dan !!!), mogelijk worden dingen dan wat sneller gerealiseerd.
I :wub: Thailand.
Anders zijn 9 dagen mogelijk erg krap en kom je weer terug met onverrichte zaken.
En wat als ik vragen mag zou de reden moeten zijn om je huwelijk daar te registreren ?
Ik ben al naar de Amphur geweest bij mijn vorig bezoek aan Thailand.
Ik heb nodig: *attest van geen huwelijk-beletsel.
*affidavit voor huwelijk.
Ik zou mijn huwelijk willen laten registreren met de reden, om bij de ambassade een " gezins-hereniging" aan te vragen. Omdat ik denk dat dit makkelijker is om een visumaanvraag te doen.
Of is dit niet nodig…
Jij hebt wel altijd van dat soort vragen waardoor je mij weer nieuwsgierig maakt om dingen uit te zoeken, goed bedoeld hoor.
Zijn er dan andere visum voorwaarden als het gaat om gezins-hereniging als het gaat om volwassenen, zover ik weet moet men hoe dan ook inburgeren(getrouwd of ongetrouwd) in het land van herkomst(volwassenen), en komen we weer op het punt van toen terecht dat jij garant gaat staan voor de MVV-aanvraag.
Een huwelijk verandert naar mijn inziens niets daarin, dit zijn nu eenmaal de voorwaarden voor verblijf/komst naar Nederland.
Maar misschien mis ik iets in een omzeiling v/d procedure MVV.
Graag jou bevinding/antwoordt of wat meer details.
Huwelijk registreren helpt niet voor welk visa dan ook. Het heeft wel invloed op bijvoorbeeld pensioen, AOW etc.
Bij de ambassade moet je een verklaring halen dat je vrijgezel bent. Ik geloof dat daarvoor een uittrekstel geboorteregister nodig was. deze verklaring moet je laten vertalen en daarna legaliseren bij ministerie van buitenlandse zaken, Chaeng Watana. Dit duurt alles bij elkaar 2 dagen.
Daarna kun je zo met de juiste papieren en kopieen naar de Amphur gaan (je hebt 2 getuigen nodig). Vergeet daar niet te vragen naar het juiste papier dat je nodig hebt om in Nederland het huwelijk in te laten schrijven, ik weet de juiste naam niet meer daarvan (TorBor 5?)
Op de website van de Nederlandse ambassade vind je alle informatie over de procedure. Maar 9 dagen moet dus makkelijk lukken.
Een uitreksel uit het geboorteregister kan je ook laten legaliseren(laten voorzien van apostille stempel) bij het ministerie van buitenlandse zaken te Den-Haag, en laten vertalen door een beëdigde vertaler in Nederland naar het Thaise schrift.
Klik even op de links beneden voor uitgebreide info.