Proficiat aan alle genomineerden. Alleen spijtig dat er geen rekening gehouden is of iedereen wel correct de regels gevolgd heeft om te mogen deelnemen. Er stond heel duidelijk dat je de post op de Facebookpagina van de wedstrijd moest sharen, dat je een berichtje moest zetten op je blog … ik zie dat er heel veel dit niet hebben gedaan, ook enkele onder de genomineerden. Wat heeft het nut dan nog van een reglement? Ik wou dit gewoon even kwijt.
Offtopic :
Zou het niet beter zijn juryleden, om de overige 8 kandidaten via een priveberichtje te benaderen dat ze de regels moeten volgen?
Ze kunnen dan het nodige doen om alsnog in regel te zijn met het wedstrijdreglement.(plak er een einddatum op)
Indien er niet word gereageerd dan pak je gewoon 8 andere kandidaten die wel de regels hebben nageleefd.
Hoe goed bedoeld en ik ben het er in princiepen ook mee eens, maar ik denk dat het daar te laat voor is…Ik zelf heb de link op mijn pagina en FB reeds weggehaald. Het oordeel is geveld dus terug naar de orde van de dag zeg maar.
Ik heb bovenstaande postst verplaatst van de stemtopic naar een aparte topic.
Het lijkt me dat de finalisten die niet voldoen aan de richtlijnen gediskwalificeerd zijn. Optie van Georges lijkt me een goede? Wat vindt de rest van de jury?
Ik ben geen jury maar lijkt me dat het voldoen aan de regels voor zo’n grote prijs een vereiste is. Daarbij, als ze het goed doen levert het ze nog stemmen op ook… ![]()
Hallo iedereen,
Ik ben het met Jeroen en Georges eens, wat jammer dat niet iedereen daar rekening meer heeft gehouden.
Nee dat kan absoluut niet.
Gr.
Sofia
Ja ben het mee eens, diskwaliferen als de regels niet gevolgd zijn…
Groeten Bettina
Zal ik ze een mailtje sturen en hen erop attenderen?
@tscheers weet jij snel uit je hoofd wie wel voldeden?
Ik stuur even een persoonlijk bericht.
Er valt me nog / weer iets op. Iets dat me als WW liefhebber een beetje triest stemt Een reden die ik even vergeten was maar in het verleden er voor gezorgd heeft dat ik geen enkele behoefte heb om aan een verkiezing hier mee te doen.
De meeste van de stemmers hebben 1 post? Lijkt er erg op dat er stemmen geronseld worden? een beetje triest als je zo moet winnen.
Dat is een logisch gevolg van delen op facebook. Als ik mee zou doen zou ik natuurlijk ook op fb vragen (als die post er toch staat) of mensen ff willen stemmen.
Voor wereldwijzer is het winst dat er nieuwe bezoekers komen. Aan wereldwijzer de uitdaging deze vast te houden. (Anders voegt het niks toe.)
O.K. Neem het terug. Geeft kennelijk meer iets over mij zelf aan. Binnen mijn gevoel gaat het dan niet meer om hoe goed het product is maar meer hoeveel virtuele vrienden heb je en hoe goed verkoop je jouw zelf. Het komt gewoon niet in mij op.
Als mijn site of columns hier niet of slecht gelezen worden dan verander ik de onderwerpen / stijl of ik stop ermee. Ik ga niet rond roepen dat ze gelezen moeten worden. De meeste mensen in mijn omgeving weten niet eens dat ik schrijf.
Ik vertelde het al, ik moet gewoon niet mee doen aan dit soort dingen.
Nu maar terug naar de orde van de dag!
Ik heb het zelf ook niet zo begrepen met stemmen ronselen. Voor mij is het belangrijk dat mijn site gelezen wordt door mensen die het graag willen lezen en een beetje dezelfde passie hebben. Zelden deel ik iets van mijn blog op mijn persoonlijke facebookpagina. Maar we zijn aan het afwijken van het originele topic. Zoals Jaap zegt: terug naar de orde van de dag.
Eens, de oplossing daarvoor is een vakjury in plaats van stemmen maar het belang van wereldwijzer is natuurlijk dat er, naast een goede winnaar (jury selecteerd er aantal) ook extra bezoekers komen die de site zien. Dat bereik je vooral door stemmen.
Met alle respect Bettina,jij als één van de juryleden kon tervoren ook controleren ofdat iedereen zich aan de regels hield?
Nou ik ben ook wel te vinden voor het idee om met een vakjury te werken Thijs.
Bevoorbeeld 50% stemmingspunten van de vakjury en de overige 50% van de leden die op hun favoriete reisblogs stemmen.
Dit om het ronselen van stemmen binnen de perken te houden.
Ondanks dat de kwaliteit van de blogs de boventoon zou moeten voeren met een dergelijke verkiezing is er een commercieel belang wat onderdeel van de spelregels was en blijkbaar niet door iedereen opgevolgd. Blijkbaar wordt er al gestemd, maar mij niet helder hoe dit nu opgelost is en een jury die openlijk moet discussieren over een oplossing, jammer. Stemmen is altijd dubieus, ik hoop maar dat de kwalitatief beste blog wint dan… Ook ik haal de post van mijn fb af…
Nog nieuws vanuit de jury?
De meeste stemmen in de jury gaan op voor diskwalificatie als de regels niet zijn gevolgd. Dus een winnaar is alleen rechtmatig als deze de regels in acht heeft genomen!