vogelgriep in Turkije.. slik...

Ik blijf de kranten en de journaals goed volgen. Er wordt keihard aan gewerkt om erger te voorkomen.
De WHO zit er bovenop en er wordt veel geld beschikbaar gesteld om het aan te pakken.
Vooralsnog zal ik op 18 februari gewoon op het vliegtuig stappen.

Groetjes, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

Ik twijfel heel erg. In Augustus ga ik met een groep vriendinnen op vakantie en we hadden Marmaris in ons hoofd. Goed appartement gevonden, maarjah, vogelgriep… Ik ben niet eens zo bang voor de vogelgriep zelf maar waar ik wel bang voor ben is dat er straks (bijna) geen mensen zullen zijn. We hebben nog niks geboekt, dus we kunnen nog ergens anders heen…

Grote twijfel, Turkije, of toch maar iets anders…?

Tamara

Turkije!!!

Gisteren was er in het Belgische TV-journaal een gesprek met een Prof Virologie van de Leuvense Univeristeit. Volgens hem loopt men absoluut geen enkel risico zo lang met enkele zeer eenvoudige vuistregels in acht neemt : zoek geen contact met levend pluimvee en eet geen rauw gevogelte (dat doe je sowieso niet). Hij ziet geen enkele reden om niet naar Turkijë te gaan en voegde er zelfs aan toe dat hij zelf van plan is om er in april met vakantie te gaan.
Geen onnodige paniek dus.

Geert

Aaaaaaaah weet je, er is altijd iets rond de boekperiode die turkije dwars ligt en ieder jaar hebben we ook gezien dat alles opgelost is tegen dat het echte zomerseizoen begint, dus waarom wachten ? Eenmaal het hier in België/Nederland zal zitten, kunnen we toch ook niet vluchten? En ja, idd als je deze regeltjes een beetje in acht neemt dan denk ik niet dat er veel problemen zullen zijn…

In izmir is het nu toch ook ??

weet niet…

Beste lezers,

Het leven gaat hier gewoon door.

Ik wil er een ding over kwijt;geen paniek,franka22:wil je erop wijzen dat je geen hetze moet veroorzaken door het publiceren van kranteknipsels,ok?

Groeten,

Jullie forumbeheerder,

Hans.

ow oke… mag dat niet…??
had t van een ander forum… en wat is hetze… sorry ken t woord niet haha

Hetze is volgens mij iets als onrust stoken.
Hij wil zeggen dat je geen onrust moet stoken aan de hand van de krantenknipsels…

Oww oke… nou ja tis de waarheid toch… ik dacht duidelijkheid te scheppen haha

Maar zal t niet meer doen hoor :wink:

Toch wel een ernstige ontwikkeling vandaag. Er is in een Brussels ziekenhuis iemand, die pas terug is uit Turkijë, opgenomen met de symptomen van vogelgriep. Het is nog niet geweten waar precies in Turkijë die persoon verbleef.
Ik ben trouwens van mening dat het communiceren van berichten die hier, in België en Nederland, in de media verschijnen niets van doen heeft met de creëren van een hetze. Het is belangrijk dat we elkaar op een zo correct mogelijk wijze op de hoogte houden, precies om onnodige paniekzaaiërij te vermijden.
Ik kan ook best begrijpen dat mensen die in Turkijë voor hun broodwinning afhankelijk zijn van het toerisme deze ontwikkelingen met zorg gadeslaan, maar ook zij hebben er op de lange termijn bij te winnen dat er geen informatie onder de mat verdwijnt en dat iedereen ook de media en de overheid in Turkijë zelf kan vertrouwen. Dat laatste ontbreekt momenteel.

Geert

De man in Belgie heeft geen vogelgriep!!!
Gelukkig.

gr Jacqueline

toch is er nog geen negatief reisadvies, weird

Inderdaad, het verdachte geval in Brussel is vals alarm, gelukkig. Het was een Russisch joernalist, die terugkwam uit Oost-Turkijë, waar het virus momenteel heerst.
In ieder geval bewijst dit dat iedereen super alert is en dat kan ons alleen gerust stellen.
Geert

Geert,

Was jouw bericht niet een ‘‘onnodige berichtgeving’’ van paniekerij?

Laten we asjeblieft niet meteen na de eerste de beste berichten dit meteen op ons forum zetten.

Laten we eerst de conclusies wat betreft de onderzoeken af wachten en dan pas een mening geven.

Groetjes,

Hans.

Hans,

Ik ben het volkomen met je eens.

Groetjes uit Kusadasi,

Franka

Zo lang we hier zelf geen berichten gaan uitvinden, maar communiceren wat in de media verschijnt in onze verschillende landen, zie ik geen enkel probleem. En Hans, als je de berichten van de voorbije dagen erop naleest dan zul je merken dat ik zeker geen voedsel wil geven aan de paniek, maar integendeel de woorden heb geciteerd van de viroloog (prof. Van Ranst) die in België verantwoordelijk is voor de bestrijding van de vogelgriep. Van Ranst zegt en herhaalt dat er geen reden is om niet naar Turkijë te gaan zolang men bepaalde voorzorgen in acht neemt.
Maar men moet niet doen, zoals de Turkse overheid in het begin, en het probleem ontkennen uit schrik voor de reactie van de toeristen. Want als die toeristen de informatie niet kunnen vertrouwen, dan zullen ze snel het zekere voor het onzekere nemen en een andere bestemming kiezen. En dat zou jammer zijn.
Geert

http://news.bbc.co.uk/1/shared/spl/hi/world/05/bird_flu_map/html/1.stm

In Turkeye mag het dan niet snel gaan met de verspreiding van het H5N1 virus, in Indonesie een 3 jarige jongen aan de gevolgen van vogelgriep overleden.

JAKARTA, 17 January 2006 - A three-year-old boy died in Indonesia Tuesday only days after his elder sister died of bird flu according to a local test, a health official said. “The boy was suspected of having bird flu but the earlier test results were borderline. We need further tests to confirm the cause of his death,” Haraidi Wibisono, a director in charge of eradicating animal-borne diseases, told Xinhua.

He said the boy died during treatment at the Hasan Sadikin hospital in the West Java capital of Bandung, some 150 km south of Jakarta. His 13-year-old sister died over the weekend with local test showing she had H5N1 virus. Another elder sister is now being treated at the same hospital for developing bird flu symptoms. The World Health Organization has confirmed 12 birth flu deaths in Indonesia.