Beste lezers,
Ik woon in Kusadasi en iedereen zegt dat het virus nu ook Kusadasi heeft bereikt. Ik was deze morgen verstomd toen ik het las, hier spreekt er niemand over en ik zie echt nergens vrachtwagens en mannen in witte pakken kippen ruimen. De plaatselijke bevolking hier weet er ook niets over als ik om uitleg vraag. Ik probeer het te achterhalen maar net zoals Hans zegt, centrum of niet een kip zie je hier overal lopen. We zegt dat ze besmet is ???
Ik volg ook de nieuwsuitzendngen op tv en hoor dat de turkse regering echt maatregelen aan het nemen zijn. Zelfs de eerste minister roept de bevolking op om goed mee te werken uit eigen belang.
Paniek dient nergens voor, we blijven het nieuws volgen en houden jullie op de hoogte. Het is voortdurend op televesie.juist terug, maar Kusadasi word via televisie niet vernoemd. Ze tonen beelden dat het wel in Ankara ,de westkust en Istanbul is en de mensen naar die ziekenhuizen overgebracht worden… Maar dat alle bewoners echt goed meehelpen.In besmette gebieden hebben ze na het gebed in de moskee, bloedstalen van de mensen genomen. Want het is trouwens vandaag hun slachtfeest.
Dus we houden jullie op de hoogte,Turkije krijgt reeds hulp uit europa.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka