Voetbalkleding

Hallo,
in het najaar 2010 of voorjaar 2011 gaan we naar de Filippijnen. Onze zoon voetbalt en zijn club heeft heel veel trainingskleding die elk jaar vervangen wordt. U begrijpt, na vijf jaar, hele volle kasten bij alle teamgenoten. Eigenlijk wil ik deze kleding inzamelen en deze meenemen naar de Filippijnen. Mijn zoon hoopt daar clubs blij mee te maken. We willen naar Manilla en Legaspi reizen. Heeft iemand een idee hoe we dit aan kunnen pakken?
groeten Almar

om eerlijk te zijn weet ik niet of er in de fillipijnen veel in clubverband wordt gevoetbald. in andere Aziatische landen ben ik nauwelijke voetbalclubs tegengekomen…

dat neemt niet weg dat er overal gevoetbald wordt, en dat je hoe dan ook mensen blij zou kunnen maken met de spullen!

(hotelmanagers ter plekke kunnen je wss het beste informeren of er een voetbalclub is.)

Houd rekening met het hete klimaat, geen (warme) trainingspakken e.d. Dus alleen broekjes en shirts. Shirts liefst katoen en korte mouwen.
Er zijn midelbare scholen die sportdagen organiseren, je kan kleding aan arme scholen geven. En kinderen in de sloppenwijken willen die broekjes en shirts overdag dragen.
Hoe ga je dat vervoeren? Je hebt al gauw 20 kg bagage, overgewicht is duur. Voor het geld dat je aan transport kwijt bent kan je daar heel veel nieuwe T-shirst kopen en aan een tehuis geven.

Probeer eens contact op te nemen met 1 van deze clubs ?

De voetbalclubs op wikipedia zijn allemaal eliteclubs ,ik denk niet dat die op gebruikte kleding uit nederland zitten te wachten. Ik denk dat er op scholen wel belangstelling bestaat voor sportkleding.
@ Almar ,je zou kunnen kijken wanneer er tijdens je verblijf veel mensen zijn die wel sportkleding willen, om er later een doos kleding heen te sturen. Dat is aanzienlijk goedkoper per kilo, dan wanneer je , voor overgewicht van je bagage moet betalen. De dozen worden in Filippijnen aan de deur afgeleverd. Vervoer gaat per schip ,dus duurd wel minimaal 1 maand. Een goede vervoerder in Nederland is Ribex www.ribex.nl , en in belgie http://www.balikbayan.be/ is deze een betrouwbare.