Hallo.
Heeft iemand enig idee wat we zouden mee kunnen nemen voor de “locals”?
Nou wat ik altijd doe is tegen de tijd dat ik terugvlieg naar nederland geeft ik mijn eigen kleding,broeken en T-shirts gewoon weg. En zelf koop ik dan nieuwe in Manila of Cebu is de megagrote winkelcentrums daar kun je voor een habbekrats kleding kopen. Mensen in Filippijnen zijn dol op kleding uit het buitenland , en vaak het eerste wat ze doen is kijken op het labeltje of er op staat Made in … Op het filippijnse platteland is eigenlijk overal gebrek aan, dat aapje die ik op het resort heb, heb ik geruild tegen een paar schoenen .en kinderen kun je al blij maken met een simpele balpen, zou helemaal mooi zijn als je reclamebalpennen heb met de naam Amsterdam of Brussel of een andere plaats erop dat vinden ze geweldig. Laatste keer had ik voor diverse mensen van die tuinsolarlampjes meegenomen, die kosten als ze in de aanbieding zijn maar een paar euro per stuk, veel mensen op het Platteland in Palawan hebben geen elecktrisch, en toen mensen die solarlampjes bij mij in de tuin zagen,waren ze heel enhousiast en vroegen of ik zo,n ding voor hun mee wilde brengen. Laatste keer dat ik er was had ik een paar oude nog goed werkende gsm telefoons meegenomen , en daar zijn mensen ook hel blij mee, In Filippijnen kost een tweede hands toestel toch vaal meer dan 1000 peso ,en dat is gewoon teveel voor veel mensen.
Oké Korikong.
We zullen ons best doen om het één en het ander mee te nemen.
Zou je het ook interessant vinden dat we van hier uit een heel gemakkelijk opzetbaar tentje mee nemen voor ruim 2 personen?
Maar dat zouden we dan achter laten voor jou, zodat je dat weer zou kunnen verhuren aan andere toeristen?
Of zeg je van…voor dat gewicht (dat zou tellen als bagagegewicht hé), neem liever andere dingen mee (kleren, evt. tuinsolarlampen, enz…).
Ons maakt het niet uit!
De groetjes Mo & Ro.
O prima hoor als jullie een tentje mee willen nemen, en dat voor andere toeristen willen achterlaten. Ik heb weliswaar tentjes op het resort maar je staat versteld hoe in de tropen alles zeker 2 keer zo snel verslijt,dan in europa,door de felle zon en het vochtige klimaat, en niet te vergeten door insecten. Zelfs mieren bijten gaten in je kleding als je er zoetigheid op morst.
Hé Korikong.
Ik heb je een privé-berichtje gestuurd om het één en het ander te weten over kleding voor de locals:was:
Tja…plannen zijn toch wéér veranderd.
We komen voor 3 weken naar Palawan.
Dus we slaan toch de rijstterrassen en de walvishaaien over.
Dat gaan we misschien volgend jaar doen…hihihi.
:vak01:
Ikheb jullie een berichtje terug gestuurd betreffende die kleding
Het is een aanrader om leesbrillen mee te nemen, sterkte + 1,5, 2,0 en hoger. Veel ouderen hebben geen geld om een leesbril aan te laten meten of tegenwoordig wel te koop een leesbril aan te schaffen.
groeten, Willem.
Goeie tip Willem, die dingen zijn in Nederland erg goedkoop onder andere bij de HEMA kosten ze zoiets van 2 euro per stuk. Dat is omgerekend naar filippijse pesos bij de huidige koers 110 peso, voor dat bedrag kunnen mensen daar dus never geen bril kopen. Zo kun je met iets dat weinig kost, toch mensen heel blij maken.
Bij de Hema koop je geen leesbrillen voor 2 euro. Ze zijn een stuk duurder.
Ik heb in Davao in een winkeltje in SM een leesbril gekocht en die was goedkoper dan in Nederland.
Bij Action kan je brilletjes kopen voor 1 euro als er een aanbieding is. :dag:
Waar je " locals" altijd blij mee maakt zijn:
Chocolade, uiteraard melkchocolade, geen puur ! bv. de 400 gram pakken van de Aldi
Gebruikte schoenen, zeker sportschoenen van Nike enzo
Je goede humeur, je goede manieren en respect voor hun.
Groet, Foots :wereld:
Als je in het land nog een tijd moet reizen is je chocola wel gesmolten.
Als je etenswaar wil meenemen, koop dan stroopwafels, in alle landen vinden ze dat lekker.
Nog even over die brillen.
De goedkope brillen komen uit die streken, die worden naar Nederland vervoerd en dan gaan wij ze weer terug brengen voor de locals. Koop ze daar, dan kun je ook de juiste sterkte voor de persoon kopen.
Ik ga 15 jan. voor de 1e x naar de Phil. Eerder altijd naar Thailand/Laos/Cambodja. Had bedacht dat het wel leuk zou zijn om voor m’n date haar naam in chocoladeletters mee te nemen als welkomskado. Op de verpakking staat nergens een max. temp., dus het is misschien inderdaad raadzaam dat ze 't meteen opeet!
Verder doe ik al járen mijn iets verouderde kleding achterlaten, óf opzettelijk meenemen alleen om weg te geven, in Thailand waren ze er ook altijd blij mee.
Voor een paar cent koop je nieuwe kleding, iedereen blij. Verder inderdaad wat pennen, stiften, rekenmachientje, hobbymes met reservemesjes. Voor 5 euro kun je een zaklamp kopen met led-lampjes met een swingel (dus geen batterij), die doet het ook altijd goed.
Nog even over die brillen … maar nu andersom, ik loop al een tijdje tegen het idee aan te hikken dat ik eigenlijk een bril nodig heb, en nu ben ik met het idee aan 't spelen (want mijn phil. date wil vooral naar de “mall of Asia”) om in Manilla een bril uit te zoeken. Is dit een aanrader of een afrader? Wie het weet mag commentaar geven.
Chocoladeletters meenemen is goed te te doen, neem bij voorkeur letters van puur chocolade, die zijn harder dan melkchocolade en smelten minder snel, en wikkel ze in zilverfolie. En na het uitpakken in Filippijen gelijk in de koelkast ermee ,tenzij jullie ze allemaal snel opeten.
En dan die Mall of asia, keuze uit brillen vind je er vast volop. Wel gevaarlijk om met een filippina daar heen te gaan,vooral als ze kooplustig zijn. dat kan wel eens een duur dagje shoppen worden.
Die asiamall is giganties groot ,ben er nu 2 of 3 keer geweest, en alle keren hopeloos verdwaald.
En ze hebben het zo gemaakt dat je een hele dag kan shoppen zonder naar huis te hoeven, aan alles is gedacht, overal restaurants, diverse bioscopen, sportscholen, en zelfs al krijg je kiespijn hoef je niet er uit ,want ook een tandarts is aan wezig . Kortom aan alles is gedacht.
Ik wens je een geweldigmooie tijd toe in Filippijnen.
Ik wil er nog even bij vermelden dat Filipina’s die ik ken geen pure chocolade eten, wel melk. Het idee is leuk, check even de smaak en zorg dat je het in een ijskast legt, want ik ben dit wel eens vergeten.
Oké, ondanks deze goede adviezen kon ik het niet laten om gewoon verschillende smaken chocola te kopen, die hebben eerst 2 dagen op mijn hotelkamer gelegen (dit was de enige kamer met koelkast die ik in 5 weken Phil. heb gehad, maar deze was dus kapot, haha) en vervolgens heeft zij ze deels aan vriendinnen uitgedeeld. Later heb ik hiernaar gevraagd, en ik kreeg als reactie dat alle chocola goed te eten en niet gesmolten was.
Dit was wel in januari, natuurlijk, geeft nog geen garantie voor het hete seizoen.
Overigens stond ik er van te kijken hoe gek op schoenen ze zijn, zelfs mijn volledig versleten joggingschoenen (bedoeld om nog één bergwandeling mee te maken) mocht ik niet weggooien!
Klopt op schoenen zijn ze daar ook gek (vrouwen in het algemeen zijn gek op schoenen). De schoenen daar is de grootste troep en " buitenlandse" schoenen worden gezien als kwaliteit.
Vooral de sportschoenmerken zijn ze gek van, hoe bekender hoe beter, want imago vinden ze belangrijk.