Voel me eigenlijk bedonderd door mijn Turkse vriendin

Halo allemaal, ik heb zitten twijfelen of ik er wel mee naar buiten moet komen, maar ik denk en ik hoop anderen ook te kunnen waarschuwen met mijn verhaal.
Ik ben een aantal keren naar Turkije geweest en wel naar isanbul, Een grote mnetropool waar het leven 24 uur per dag dor gaat. Op een van deze trips heb ik een leuke spontane Turkse vrouw leren kennen en het klikte bijzonder goed. Ik zat in het hotel en zij werkte aan de overkant van het hotel en een restaurant. Nu weet ik ook dat in Turkije de verdiensten zeer laag zijn en dat ze hard moeten werken om rond te komen. Zij woonde met haar moeder in een klein appartemnetje en ook met haar moeder kon ik goed overweg. Deze ontmoeting was drie jaar geleden en sinds dien ga ik twee keer per jaar naar istanbul en elke keer zien we elkjaar en hebben we een fijne tijd samen. Ik blijf dan 4 wekken in Turkije en we gaan dan ook elke dag wel ergens heen. Het klikt gewoon en zij wil dan ook graag naar Nederland komen.

We zijn samen naar de ambassade geweest en hebben een visa voor haar aangevraagd en die heb ik vor haar betaald en ook het pasport, want die had ze niet. Dat was begin september dit jaar. Zij heeft toen op 12 oktober haar visa gekregen en mocht op . n kort verblijf visa drie maanden naar Nederland komen. We hadden alles geregeld en ook de vliegticket besteld, toe ik ineens een bericht kreeg dat ze niet mocht komen. Ik kreeg een brief erbij te lezen dat zij 1000 euro zakgeld moest hebben alvorens zij naar nederland mocht komen. Ik kan mij dat wel voor stellen omdat je niet zonder geld op vakantie kunt voor drie maanden. Zo ik heb dus het geld over gemaakt en alles was oké en zij zou gaan vliegen. maar een dag later vertelde ze dat ze was berooft en al het geld was weg incl. vliegticket. Ik vond het al een raar verhaal, omdat zij niet naar de politie is geweest. Iets wat ik haar met klem heb aangeraden, omdat ze vertelde dat ze was overvallen door een taxi chauffeur. Maar goed het kan gebeuren en ik ben toe zelf afgereisd naar istanbul om haar te ontmoeten.

Inmiddles was ze bij de politie geweest en zij had een aangifte formulier mee gekregen. maar er stond niets van op dat zij was overvalen, alleen maar dat zij haar tas was verloren. Ik heb ter plekker weer een ticket gekocht en haar de 1000 euro vakantie geld gegeven. Dat heeft zij op haar bank gestord en ik was daarbij aanwezig. Ik mkoest voor mijn werk weer terug naar nederland en wij hadden afgesproken dat zij dan een week later zou komen. Dat was gisteren. maar sinds gisteren hoor ik niets meer van haar. Zij nbenatwoord de mail niet meer, en ook haartelefoon neemt ze niet meer op. Ik heb het hotel gebeld en gevraagd of ze haar nog wel eens zagen. Zij hadden haar al een week niet meer gezien. Dus het restaurant gebeld en daar vertyelden zij mij dat zij ontslag had genomen en naar een nader land is verhuist. Zonder gegevens na te laten heeft zij de hele boel bedonderd. Want ik hooirde van de restaurant eigenaardat zij op deze manier 10 mannen geld afhandig had gemaakt en zijn wa snooit beroofd geweest. Ik heb dit tegen de politie veryteld en die zeiden dat zij er niets aan konden doen. Maar ik voelme aardig belazerd door haar en niemand had iets in de gaten.

Wie heeft ook zoiets mee gemaakt en kon later fluiten naar zijn geld omdat zij of hij is opgelicht. Graag verneem ik reacties van gelijk gestemden en misschien zijn er mensen die mij advies kunnen geven om het geld terug te krijgen en welke stappen ik kan ondernemen om haar te vinden. Neim,and weeet waar zij is gebleven, en haar moeder is ook ineens van de aardbodem verdwenen.

Groet een ontgoogelde verliefde domme Hollander

Hallo dofferdo,

Allereerst wat ontzettend vervelend voor je!!! Om na 3 jaar er zo achter te moeten komen. Ik kan je niet helpen met je vragen. Maar ik kan je wel bedanken dat je dit verhaal hier schrijft, want veel mensen zullen hier niet voor uit durven te komen! En kan je dus wel zeggen dat je lang niet de enige bent helaas. Zoals je zelf al schrijft 10 andere mannen en moeders werkt gewoon mee. Je hoort het vaker…

Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken! En hoop dat je antwoorden krijgt!!!

mvg mutlu

Hallo!

Ik heb geen advies of raad jammer genoeg
Maar wil je wel bedanken dat je dit verhaal plaatst!
Zo zie je maar dat het iedereen kan overkomen ookal denk je ooh dat gebeurt mij niet!

Vind het echt super rot voor je en hoop dat alles goed komt!
Facebook is zeker ook een verloren optie om haar te vinden? :frowning:

Hallo Dofferdo,

ook ik kan je (helaas) geen raad en/of advies geven, maar ik vind het wel super knap dat jij met je verhaal naar buiten komt. Niet veel mensen zullen dit durven, omdat ze niet willen horen dat ze dom of naief zijn geweest. Maar ik denk dat een ieder zoiets kan overkomen, helemaal na een “relatie” van 3 jaar. Sorry dat je dit moest overkomen en ik hoop dat je het toch een plaatsje kan geven, maar bedankt dat je dit toch met “ons” wilt delen, want een gewaarschuwd mens telt toch voor 2. Sterkte en succes!!!

Hallo, bedankt voor de reactie, maar het is een lijdensweg. Ik en anderen zijn al op facebook en hyves an het speuren. maar als ze een andere naam naam gebruikt dan kom je er moeilijk achter. De politie in Turkije is corrupt en die willen je alleen maar helpen als je geld betaald. Ik heb samen met de advocaat gekozen om via de nedelandse politie aangifte te doen. Hopende dat meer mensen dit durven. Want de politie zal met deze aangifte aan de slag moeten en de Turkse politie moet ook het verzoek in behandeling nemen. maar dat het een lange weg word, dats taat vast. Ik weet nog niet of ik ooit weer een Turkse vrouw als partner zou uitzoeken, omdat ik mijn buik er wel van vol heb. Dan maar een Nederlandse, waar je ook heel gelukkig mee kunt mee worden. Maar ik zal een lange adem moeten hebben om haar te traceren en om mijn geld terug te halen. Ik zal een foto van haar plaatsen, dan weten jullie dat je moet opletten voor deze vrouw. Gr Jo

Hallo Dofferdo,

Allereerst heel veel sterkte, weet wat je voelt !! Je bent niet alleen je geliefde kwijt maar ook nog eens belazerd en weet niet wat erger is… Dacht altijd dat alleen vrouwen dit kon overkomen en heb daarom enorm veel respect dat je dit stukje hebt geplaatst.

Angel, inderdaad, een gewaarschuwd mens telt voor 2. Het is alleen zo jammer dat liefde blind maakt.

A