Voel jij je veilig in Turkije?

Voel jij je over het algemeen veilig in Turkije?

Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!

Ik heb echt nog nooit problemen gehad , ofwel heb ik geluk gehad ofwel zijn de Turken toffe gasten , ik gok op het laatste , mijn antwoord is dus : JAAAAA

helemaal ,heb net met 2 broers en schoonzussen een rondreis gemaakt ,en spijtig zitten we morgenvroeg terug in het vliegtuig ,richting Brussel :dag:

Nooit problemen gehad maar zal bepaalde delen van grote steden, zoals Diyarbakir of Adana, na zonsondergang toch wel vermijden.
Maar dit geldt natuurlijk voor bijna elk land, zeker als je er niet 100% bekend bent.

Groetz,

Jan

Zie ons relaas in de Telegraaf van 4 juli 2013, volle hoofdpagina bijblad. Wij moesten vluchten uit Antakya )Antiochiè , elke dag 15.000 demonstranten door onze straat , na 3 maanden onze buurman doodgeschoten , lading traangas over ons heen gehad door de ME bij het brood halen, Al Kaida zat gewoon bij ons in het park, bomontploffing in Reyhanli aan de grens met Syriè mocht niet over bericht worden )censuur’ maar Bram Vermeulen van de NOS deed het toch heel voorzichtig zei hij 40 doden terwijl het 400 doden waren en nu is zijn visum ingetrokken en mag hij Turkije niet meer binnen.
Elke avond traangas ons appartement naar binnen, deuren en ramen sluiten was ruim onvoldoende , militairen met mitrailleurs boven op de daken van onze appartementen en na onze vlucht nog 2 buren doodgeschoten hoorden we. Van onze kennissen en vrienden horen we dat het nog steeds onrustig is in Antakya en de protesten tot de dag van vandaag nog steeds doorgaan. Op hun advies zijn we dus in het afgelopen voorjaar danook niet gegaan en voor en na de verkiezingen zal het ook nog niet rustig worden omdat welke van de 2 partijen danook niet tevreden zal zijn met de verkiezingsuitslag.

Al 8x geweest. Rondreizen, Oost-Turkije aangedaan, midden Turkije, Istanboel, volledig het zuiden gedaan en NOOIT of NOOIT ongerust gevoeld. Het zijn ZEER eerlijke mensen daar… Commercieel zijn ze wel maar dat is een kwestie van geven en nemen. De straffen die daar van toepassing zijn zoals bvb. bij diefstal zijn niet zo softie als bij ons. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze geen losse vingers hebben. Onze “regering” “wetsdienaars” zouden toch ergens wakker moeten worden, maar dit ter zijde. Wij reizen ZEKER nog terug naar het interessante Turkije. Groeten, Dirk.:dag::dag::dag: