ik wil begin april e.k. gaan rondtoeren met openbaar vervoer en te voet door oost-turkije, meer bepaald rond gaziantep, dyarbakir, van, erzurum.
iemand een idee hoe veilig of onveilig het daar tegenwoordig vertoeven is?
Reactie verwijderd door Hans.
ik reis alleen als man, eventueel met twee. Het is niet georganizeerd en niet via een bureau.
Het is de bedoeling naar gaziantep te vliegen en vanaf daar per bus en dolmus te reizen.
Nieuwsberichten hadden het onlangs over problemen in Van en Diyarbakir, dan niets meer over te horen … vandaar mijn twijfels
In die regio moet je altijd rekening houden met onrusten vanwege de Turks-Koerdische kwestie. Ik zou wel zorgen dat je enigzins van de situatie op de hoogte bent. Er worden ook weleens toeristen ontvoerd namelijk. Spreek je Turks?
ik heb een basiskennis Turks, voldoende voor de courante zaken op reis ; hotel, boodschappen, inlichtingen vragen ivm bussen, de weg vragen enz … Een conversatie voeren is natuurlijk nog iets anders.
HI,
Ik (wij ) hebben al diverse reizen in die regio’s gemaakt. Hebben totaal geen problemen of onaangename momenten meegemaakt.
Wij reisden wel in een groepje van 5 met eigen vervoer. We gaan mei/juni weer. Wij starten in Diyarbakir en doen Van en omgeving.
Succes en geniet
Matty