Ik ben me aan het verdiepen in de meest logische (vlieg)route van Kuala Lumpur - Yogyakarta - Bali. Nu dacht ik dat het mogelijk zou zijn om enkele reizen te boeken via bijv. Air Asia maar ik kwam er net achter dat dit niet kan. Tussen de steden lijk je geen enkele reis te kunnen boeken, maar dat lijkt me sterk. Toch?
We zouden het liefst van KL een enkeltje boeken naar Yogyakarta, daar vier dagen blijven voor een dag Prambanan, een dag Borobodur en 2 dagen voor niet geplande dingen.
Dan van Yogyakarta naar Bali vliegen, weer een enkeltje. Daar in 1 1/2 week vanuit bijv. Ubud en Legian verschillende trips maken.
Vervolgens met een enkeltje weer terug naar KL en verder Maleisië in. We zijn daar afgelopen zomer geweest en vinden het een geweldig land. Toen een enkele reis van Kota Bahru naar KL genomen en dat is ons goed bevallen!
We zitten vast aan het hoogseizoen vanwege mijn werk (juli). De vlucht van A’dam naar KL is uiteraard wel een retour. We hebben 30 dagen de tijd voor deze reis.
Blijkbaar zijn al die enkele reizen van stad naar stad toch niet zo logisch…
Wie kan ons op weg helpen met betere ideeën? Of andere vliegmaatschappijen? Busvervoer kost teveel tijd denk ik, maar misschien is dat de enige optie?
Ik heb net gekeken op de site van Air Asia, en het is gewoon mogelijk om een enkele reis van KL naar Yogya en van DPS naar KL te boeken. (Je MOET een ticket het land uithebben om je Indonesische visum te krijgen, dus het traject van DPS-KL zou ik zeker vastleggen.)
Het is echter niet mogelijk om een enkele reis van Yogya naar DPS te boeken, maar dat is om de simpele reden dat AirAsia uberhaupt niet vliegt op dit traject! Als je perse met AirAsia wilt vliegen, kan je van DPS naar Jakarta vliegen en dan naar Bali. Het is echter veel makkelijker om gewoon met een andere maatschappij te vliegen.
Er zijn vele Indonesische maatschappijem die het traject tussen Yogya en DPS afleggen, denk daarbij bv. aan Lion Air en Garuda. Die tickets zijn vanuit Nederland niet echt te boeken, maar die kun je wel ter plekke boeken. Er gaan meerdere vluchten per dag, dus wanneer je bij aankomst in Yogya meteen even langs een bookings office loopt (kan op het vliegveld, of voor een kleine meerprijs in de stad), dan wijst de rest zich vanzelf.
Wauw, zo’n snel antwoord had ik niet verwacht, bedankt! Dan vervalt mijn opmerking over vluchten tussen Yogya en DPS, aangezien ik na plaatsing van m’n NB pas je antwoord las.
Denk je dat we ook in juli zo’n vlucht van Yogya naar DPS kunnen boeken? Dat zouden we dan inderdaad meteen na aankomst moeten doen.
Ik twijfel idd ook over het aantal vluchten… Misschien dan toch maar Yogyakarta overslaan, hoewel ik de tempels en de stad graag zou willen zien.
De Ramadan begint pas in augustus, dus waarom zou het niet lukken? Zeker wanneer je een beetje flexibel bent en je verblijf op Bali evt een dagje inkort.
Bovendien: als het echt niet lukt (de kans daarop is dus heel klein), dan kun je nog altijd per bus van Yogya naar Bali. Je komt hoe dan ook niet vast te zitten, en dat is altijd het belangrijkste.
Ik vind Yogya een erg leuke stad, en de tempels om Yogya heen zijn absoluut de moeite waard. Aangezien je vorig jaar al in Maleisie bent geweest, zou ik eerder Maleisie skippen, of er desnoods maar een dag blijven. Je hebt dan ruim 3 weken voor Indonesie, en je kan dan op je gemak van Yogya naar Bali reizen.
Ja, da’s ook weer waar… We kunnen in ieder geval in Bali komen, dat is fijn om te weten. Ik ga er eens over nadenken en verder puzzelen! :chin:
Oja, vragen ze voor dat soort vluchten tussen Jogya en DPS Bali de hoofdprijs aangezien er minder concurrentie is? Wat kost een enkele vliegreis met bijv. Garuda?