Weet iemand bij welke maatschappij ik vooraf een ticket kan boeken naar Yogya. Hetzij rechtstreeks vanuit Sumatra hetzij via Jakarta. Air Asia vliegt helaas niet op Yogya. Of is het makkelijker om dit ter plaatse te regelen.Alvast bedankt.
Wil je van Sumatra naar Yogya of van Yogya naar Bali?
In beide gevallen is het het makkelijkste en het goedkoopste om je ticket ter plekke te boeken. Vliegtuigen zitten over het algemeen niet zo snel vol! Er zijn zat Indonesische maatachappijen (als Garuda, Lion Air, Adam Air enz) doe op Yogya vliegen.
UITZONDERING:
11 oktober is Hari Raya Idul Fitri, oftewel het eind van de Ramadan. In die periode is het moeilijk vliegtickets te krijgen, omdat iedereen ‘pulang kampong’ (naar huis) wilt. Vaak worden er dan wel extra vliegtuigen ingezet, maar ik zou er niet teveel op vertrouwen.
We gaan met de kinderen naar Sumatra. waarschijnlijk een dag of 10 dan wil ik graag van Padang naar Yogya vliegen. Dit moet waarsch. via JAkarta. Yogya is een leuke stad (wij zijn 20 jr. geleden al over Java getrokken zonder kinderen) en we willen de meiden graag de Borobudur laten zien. Dus willen we graag een paar dagen Yogya inpassen. Vandaar uit door naar Bali voor nog een weekje zon en zee. In 2005 uitgebreid op Bali en LOmbok geweest en nu willen we graag afsluiten met een lekkere relaxweek.
wanneer je vooraf wilt boeken ben je volgens mij gebonden aan Garuda of AirAsia. Andere maatschappijen kun je niet boeken via internet en/of een reisburo. Vanaf Padang naar Yogya gaan geen rechtstreekse vluchten dus zullen jullie via Jakarta moeten vliegen. Dit kan weer niet met AirAsia, want die vliegt niet op Yogya, dus ben je gebonden aan Garuda. En die zijn vrij duur in vergelijking met andere maatschappijen.
Zoals Jenny al schreef, het is makkelijker om de tickets ter plekke te boeken. Op ieder vliegveld daar, zijn de maatschappijen vertegenwoordigd met een “ticket office” en die zitten meestal allemaal naast elkaar. Da’s wel zo makkelijk om de tarieven en vluchttijden te vergelijken. Bijkomend voordeel is dat je altijd nog op Sumatra kan beslissen of jullie alsnog naar Yogya willen of om toch maar meteen naar Bali te vliegen wanneer je langer op Sumatra bent dan van te voren gepland.
Volgens mijn vliegt Lion Air ook Padang -Jakarta - Yogya, evenals Adam Air en Sriwijaya, allemaal even slecht of goed als Garuda, alleen goedkoper. Boeken via internet is niets in Indonesia, omdat er bijna niemand internet gebruikt. Daar boekt men via SMS. Ik koop altijd mijn tickets daar bij een reisburo, is vaak goedkoper dan rechtstreeks bij de maatschappij.
Dank je voor de reacties. Kun je het ticket Yogya - Bali al in Padang regelen of kan dat beter in Yogya zelf??? De afgelopen jaren alles in Thailand en Borneo met Airasia gedaan en dat is allemaal makkelijk te regelen. Zij hebben ooknog vaak aanbiedingen. Maar dat maakt niet uit we komen er nu ook wel weer uit denk ik.
Dank je.
Yogya -Den Pasar kan je beter in Yogya regelen. Als je niet in de vakantietijd gaat, bijv. half oktober met Idul Fitri, eind december en de schoolvakanties in juni dan is er bijna altijd plaats als je een paar dagen van tevoren boekt. Je moet niet al te Nederlands denken met alles al ruim van tevoren te regelen, in Indo werkt het anders.