Vlucht van Tokyo naar Auckland geannuleerd??

Hallo,

Vandaag is mijn broer gebeld door Jetstar (www.jetstar.com) dat mijn vlucht geannuleerd is (van Tokyo naar Auckland via Gold Coast)
Hij zei: mensen hebben zich waarschijnlijk teruggetrokken ivm gevaar, dus weinig tickets overgebleven, maar hij gaat straks Jetstar bellen…

is er iemand die weet wat hiervan de reden kan zijn?

Graag zie ik je reactie tegemoet…

Mogelijk onvoldoende mensen om de vlucht door te laten gaan?

Vreemd, want de situatie is niet erger geworden…
ben benieuwd naar wat Jetstar te melden heeft.

Mensen zullen hun vlucht inderdaad hebben afgezegd vanwege de angst voor nucleaire straling, of naschokken van de aardbeving. Ik weet niet met wat voor percentages vliegmaatschappijen werken maar als er veel mensen afzeggen is het waarschijnlijk niet meer rendabel de vlucht door te laten gaan.

Voor zover ik weet zijn er geen nieuwe ontwikkelingen waardoor de situatie is verslechterd. Tokio is in principe veilig, d.w.z. er is geen gevaar voor de gezondheid ivm de nucleaire ramp.

Wel kunnen er naschokken zijn, maar die zijn over het algemeen niet zo krachtig dat ze gevaar of schade opleveren.

er zijn helaas weinig mensen…volgens mij zijn mensen kei bang voor straling. deze ticket-datum verplaatst van 15 juli naar 23 juli. dat wil zeggen of ik 19 dagen in Japanse hoofdstad verblijf. dat is te veel… ik heb ook Wellington voor 22 juli geboekt

ik heb geannuleerd en krijg t geld terug…
ik ga weer andere vlucht boeken.

Tokyo - Singapore
Singapore -Auckland (retour)