Hi Indonesia-kenners…!:unibrow:
Ik ben voor 2,5 week in Indonesie. Op 27 augustus 2007 vlieg ik op Jakarta. Mijn vertrek is 2,5 week later vanaf Denpasar.
Nu heb ik me steeds meer verdiept in de reis die ik ga maken en kom ik erachter dat er tussen Jakarta en yogyakarta niet echt iets is wat ik heel graag wil zien. Aangezien ik een relatief korte tijd in Indonesie ben lijkt het mij verstandig om op Yogyakarta te landen i.p.v. Jakarta.
Mijn ticket kan ik helaas niet meer omzetten en dus wil ik op het vliegveld van Jakarta een vliegticket kopen voor dezelfde dag naar Yogyakarta, zodat ik daar zo snel mogelijk ben. (27 aug. 007)
Is het verstandig om op het vliegveld een ticket te boeken voor dezelfde dag, of is het beter om een vliegticket in Nederland alvast te regelen? Ik ben bang dat als ik het op het vliegveld boek dat er hoge prijzen worden gevraagd en dat er geen plek is in het vliegtuig (hoogseizoen)…??!
Maak ik me druk om niets…?? Help me…!
Groetjes en alvast bedankt!
Joni
Hoi Joni,
Zelfs in het hoogseizoen is het vrij rustig in Indonesie…
Het probleem is dat je in Nederland alleen tickets van Garuda Airlines kan boeken (en van Air Asia, maar die vliegen niet op Jogja), dat is sowieso een van de duurdere maatschappijen. Bouraq, Lion Air, Merpati, Adam Air enz zijn last minute meestal niet duurder dan wanneer je een maand van te voren boekt. Ik zou dus zeggen: doe het lekker daar! Mocht je vliegtuig wat vertraging hebben (of heb je oponthoud vanwege je visum/bagage), dan zit je in ieder geval niet te stressen omdat je je aansluiting dreigt te missen.
Selamat Jalan,
Jenny
Ok, dan doe ik dat! Bedankt voor je reactie! Ik zou zeggen… No stress…, dus daar boeken!
thnx, groetjes!
O ja, een dingetje vergeten… Vliegtuigen in Indonesie zijn wel vol rond feestdagen als het eind van de Ramadan (Idul Fitri) en het offerfeest (Idul Adha). Maar eind augustus is er geen belangrijke feestdag 
Jenny
P.S. hier een lijstje met feestdagen: http://indonesie.nlambassade.org/de_ambassade/feestdagen