Beste mensen,
Ik ben student bij de Rijksuniversiteit Groningen en ga ten behoeve van mijn studie in augustus 2012 voor zes maanden (tot februari 2013) studeren in Yogyakarta, Indonesië (centraal Java).
Als arme student ben ik natuurlijk actief op zoek naar een goedkope manier om daar heen te vliegen. Helaas heb ik weinig succes. Enkele van mijn problemen:
> vliegticket sites zijn gericht op vakanties met korte retourtjes, niet op een verblijf van 6 maanden
> ik kan nergens opgeven dat ik flexibel ben qua reisdata.
Het maakt mij totaal niet uit wanneer ik weg ga, zo lang dit maar ergens in de maand juli is (zodat ik even kan oriënteren voordat mijn studie begint in augustus 2012).
Daarnaast zou ik begin februari 2013 waarschijnlijk weer terug willen, maar omdat dit vrij onzeker is lijkt het mij beter een enkeltje te boeken. Of is het slimmer om direct een retour te boeken? Of kan ik een retour boeken met flexibele terugreis data?
Als het goedkoper is vind ik het geen probleem om vanuit België of Duitsland te vliegen.
Aangezien ik in Yogyakarta moet zijn zou het het best uitkomen als de bestemming ook het vliegveld in Yogyakarta is. Maar als bijv. Jakarta veel goedkoper is, dan is de treinreis van 400km het waarschijnlijk wel waard om naar Jakarta te vliegen? Of is dit niet aan te raden?
Ten slotte vroeg ik mij af op welke sites ik het beste kan kijken voor mijn wensen, en of iemand zelf ervaringen of tips heeft.
In ieder geval hartelijk bedankt!