Ik wil landen op Sumatra en vanaf Bali weer vertrekken (heb 6 weken en deze beslissing leek mij het beste).
Heeft iemand tips? Een retour van en naar dezelfde plaats is goedkoper…maar dan moet ik een binnenlandse vlucht gaan boeken. Is dat aan te raden?
Is het voor mij misschien beter om op Jakarta te vliegen en terug ook weer vanaf Jakarta te vertrekken naar Amsterdam?
misschien kan je een retour bangkok kopen (is vaak een goedkope bestemming in zuid oost azie) en vanaf hier met air asia naar sumatra vliegen en vanaf bali met air asia weer naar bangkok
air asia is een prima lowcost maatschappij te vergelijken met bijv easyjet
op deze manier ben je denk ik het goedkoopst uit
let wel op dat bij air asia 15 kg bagage de limiet is (anders bij betalen)
Het is inderdaad het goedkoopste om een retour te boeken. De tip van Dirk is dan ook heel goed, zo doe ik het ook meestal: boek een retourtje naar bv. Bangkok, KL, of Jakarta, en reis daarvandaan verder. Vaak zijn tickets naar Bangkok of KL net wat goedkoper, maar dat hangt dus heel erg af van wanneer je reist en wat op dat moment de aanbiedingen zijn.
Met Air Asia kun je dan vanuit BKK of KL naar Medan vliegen, en terug vanaf Bali. (Bij Air Asia moet je altijd bijbetalen voor je bagage, OOK als je maar 15 kilogram meeneemt. De prijzen voor bagage zijn echter niet heel hoog, dus daar moet je je vooral niet druk om maken.) Als je naar Jakarta vliegt, dan kun je ook met Air Asia verder vliegen binnen Indonesie, of met een van de lokale maatschappijen. Tickets voor Indonesische maatschappijen hoef je niet vooral in NL te boeken, maar kun je gewoon ter plekke regelen.
Houd er rekening mee dat als je 6 weken naar Indonesie gaat, dat je vooraf je visum moet regelen. Je moet dan je tickets kunnen overleggen (in ieder geval je ticket het land uit).
Weet je all welke route je gaat volgen in Indonesie? Het is namelijk niet echt mogelijk om overland (en met de ferry) van Medan naar Bali te reizen in 6 weken, je bent dan alleen maar aan het haasten…
Wij gaan deze zomer ook naar Indonesië. Wij vliegen via Emirates naar Singapore en vanaf daar verder naar Jakarta. Tickets naar Singapore vanaf Düsseldorf zijn (slechts) € 605,- (wel twee keer overstappen). Binnenlandse vluchten in Indonesië (en grootste gedeelte van Azië) zijn naast Air Asia vaak goedkoop via Lion Air, Garuda Air, Batavia Air en Sriwijaya. Voor een enkeltje betaal je bij deze airlines niet meer per vlucht dan een retour. Wij gaan ook 6 weken, vanaf 7 juli en willen ongeveer hetzelfde gebied bezoeken.