Rondreis Java, Sumatra & Bali

Hallo allemaal!

Ik wil graag volgende zomer 7 weken door Indonesie reizen, met het openbaar vervoer. Vanwege de ticketprijzen zal ik vanuit Amsterdam naar Jakarta vliegen en weer terug (liefst vanuit Bali, maar ik vermoed dat de ticketprijs dan erg hoog wordt?).

Ik zou graag de eilanden Sumatra (natuur schijnt er echt geweldig te zijn?) en Jav en Bali bereizen. Heeft er iemand tips waar ik op moet letten, of dingen die je echt wel of niet moet zijn?

De ticketprijzen richting Jakarta staan nu op 900 euro, wordt dat nog lager, of juist hoger?

Meestal zijn de prijzen tot eind juni wel wat lager. Afgelopen juni zijn we voor 720 euro vanaf dusseldorf met Emirates naar Jakarta gevlogen.
Wanneer je 7 weken de tijd hebt, kun je ook zoeken naar tickets naar Kuala Lumpur, Singapore of Bangkok. Vanuit die plaatsen kun je met Airasia of Jetstar vrij goedkoop naar Indonesië vliegen. Bijkomend voordeel is dan dat je vanuit die steden 2 enkeltjes koopt en dus niet per se terug naar Jakarta moet( bijv. Kuala Lumpur-Medan en Denpasar Kuala Lumpur)

Met de emirates kost het naar Jakarta nu iets meer dan 800 euro. Je vliegt dan naar Jakarta. Je kunt ook op KL vliegen en van daaruit met Air Asia voor weinig naar Medan vliegen. Via Padang of Palembang (ligt er aan hoe ver je Sumatra in wil) door naar Jakarta. En dan aan het einde van Balie met Air Asia weer terug naar Jakarta. Als je van Dusseldorf naar KL vliegt en weer terug vanaf Jakarta kost het ticket je 782 euro. De vluchten met Air Asis zijn tientjes werk. Wij hebben er vorig jaar veel mee gevlogen binnen Borneo en is een prima maatschappij.
Succes.

gr.Elma