Dit jaar wil ik voor het eerst ongeorganiseerd gaan reizen, d.w.z. backpack op en gaan!!
Mijn keuze is gevallen op Indonesie, met zijn mooie natuur en wildleven, en daarnaast natuurlijk stukje strand, zal mij ongetwijfeld gaan bevallen als ik het forum zo lees.
Tot nu toe heb ik het idee om naar Sumatra te gaan (ongeveer 3 weken) en vervolgens nog 1 a 1,5 week naar Bali om daar het stukje natuur/feest/strand mee te pakken…Een aantal vragen hierover waarmee jullie me wellicht kunnen helpen:
Is het verstandiger om een ticket Jakarta/Kuala Lumpur retour te boeken of gewoon enkele reis Medan en daar de terugreis boeken?
Kan dat het beste via sites als Cheaptickets/WTC of gewoon sites van Malaysia Airlines/AirAsia etc.?
Heb veel gelezen over Sumatra, wil er (uiteraard) zoveel mogelijk van gaan zien. Kan ik me het beste beperken tot Noord-Sumatra of ook proberen deel West/Zuid meepakken?
Vanaf waar het handigste naar Bali te vliegen (Padang/Jakarta)?
Is Sumatra een veilig eiland voor reizigers alleen?
Hoeveel geld moet je op een dergelijke reis rekenen per dag exc. vluchten?
Beste Ron,
Ik ben net een aantal weken terug uit Indonesie, wij zijn via Jakarta naar Medan gegaan en vanuit daar naar Bukit Lawang- Tangkahan geweest. We zijn hierna via Medan naar Bali gegaan en via Bali terug naar nl, dit was super goed te doen.
Ik ben alleen op deze twee plekken in Sumatra geweest maar ik zou zeker Bukit Lawang aanraden, de jungle natuur is prachtig. Bali was ook leuk, alleen moet je goed van te voren weten waar je naar toe wilt gaan, anders kan je op zeer toeristische en vervuilde plekken terecht komen, dat is naar mijn mening zonde vooral als maar zo kort wilt gaan. Zeer toeristisch maar wel een goede uitgaansplek in Bali is leguan/kuta en voor de rust zijn wij naar Uluwatu geweest waar je meerder mooie strandjes hebt.
Heel veel plezier in Indo!