Mijn eerste post hier is ondertussen al een tijdje geleden, de reisplannen werden uitgesteld.
Nu zou het er eindelijk van komen!
Ofwel in juli ofwel in september zouden we 3 à 4 weken backpacken in indonesië. Liefst 4 maar hangt een beetje van het verlof af.
Graag zou ik bali, Java en een deel Sumatra doen.
Ik dacht te vertrekken in Bali om zo door te reizen naar sumatra.
Maar vluchten naar Denpassar lijken precies zoveel duurder dan jakarta?
Omgekeerd van Medan naar Denpassar reizen is duurder dan in jakarta landen.
Hoe zouden we het beste dan plannen? Landen op jakarta en van daar naar bali om zo terug te keren via java naar sumatra (vertrek op medan)
Of zijn er toch goedkopere tickets (mss met tussenstop ofzo) om naar denpasar te vliegen?
Of andere tips nog eventueel…
Het is niet onmogelijk om 3 eilanden te bezoeken in 3-4 weken, maar ik zou het zelf nooit doen. Reistijden zijn langer dan in NL, en ik neem aan dat je meer wilt doen dan in een bus te zitten.
Ik zou je aanraden om je tot Java en Bali te beperken. Je kan naar Jakarta vliegen, naar het oosten richting Den Pasar vliegen en dan met bv Air Asia terug naar Bali. Tickets kosten ongeveer 30 euro voor een enkele reis, daar komt nog ruim 10 euro aan tax bij.
Je zou ook vanuit Air Asia van Jakarta Sumatra kunnen vliegen, daar wat rondkijken, terug naar Java, daar wat rondkijken, door naar Bali, daar wat rondkijken, terug naar Jakarta. Pffff, vermoeiend!