In December begin ik aan een 8 weekse reis door Indonesie, ik ben redelijk onervaren in het backpacken en ben mij nog aan het orienteren op de vluchtmogelijkheden. Tijdens mijn reis wil ik van de Noordelijke delen in Sumatra langzaam afdalen naar de Zuidelijke regionen Java t/m Bali
Nu kreeg ik de tip om mijn vlucht te boeken naar Singapore om vanuit hier vervolgens een binnenlandse vlucht te zoeken naar bijvoorbeeld Noord Sumatra, dit zou goedkopen uitpakken !?
Vervolgens zou ik met binnenlandse vluchten verder mijn reis kunnen vervolgen om van Bali terug te reizen naar Nederland.
Graag hoor ik meer van ervaringen in deze manier van reizen, Do’s and Dont’s of andere nuttige tips.
@ Freek: Het simpelste is om een vlucht Amsterdam - (via Singapore of Kuala Lumpur) - Medan te boeken bij Singapore Airlines of bij Malaysia Airlines. MAS is vaak goedkoper.
Als je met het vliegtuig gaat sla je hele stukken over bijvoorbeeld van Medan naar Padang (1 uur) mis je een heleboel mooie plekken. Een echte bekpekker gaat met openbaar vervoer van losmen naar losmen…:vak02:
Wij zijn net terug van drie weken Sumatra en Bali en hebben dit alsvolgt gedaan:
Vlucht op Kuala Lumpur met Malysia Airways, vervolgens vlucht geboekt met Air Asia (via airasia.com) naar Medan. Na ons rondje op Sumatra en vlucht van Medan naar Denpasar (Bali) via Bandung (Java). (ook met Ari Asia)Rechtstreeks kon niet en dit was de meest gunstige optie. Met Malysia airways konden we wel rechtstreeks terugboeken naar A’dam (via Kuala Lumpur)
Als je 8 weken hebt dan kun je ook alles over land doen of een deel vliegen (bijv. van Medan naar Bandung).
8 weken, geweldig! Geniet ervan want het is heerlijk.
Familie, nou dat zou ook toevallig zijn zeg! Van welke familie-tak Laumen’s ben je, regio Limburg?
Alvast bedankt voor je advies, binnenlandse vluchten zijn dus makkelijk te boeken als ik dat zo hoor, hoe zit dit qua prijs? Heb je ook ervaringen met het reizen per boot?
Jammer dat het voor jullie al voorbij is maar heb je nog tips, do’s and dont’s voor me?
Lees wat meer HIER… Sla de onzin van ene Surya Atmadya over. :slapen: Helaas heb ik door ruimtegebrek de foto’s weg laten halen. :chin: Op deze sitestaat ook interessante informatie over Sumatra en de rest van Indonesië.