Vliegen Jakarta - Jogyakarta of overnachten Jakarta?

Hallo,

Wij gaan op 23 oktober 3 weken naar Indonesie en komen om 17.15 in Jakarta aan. Het liefst zouden we gelijk s’avonds doorvliegen met een interne vlucht naar Jogyakarta, omdat ik liever Jakarta niet inga.

Ik kan wel een ticket vinden van Garuda die s’avonds vliegen, maar dit is al om 19.15 en dus tricky gezien het tijdstip van landen. Bovendien kun je niet per internet boeken.

Mijn vraag is dus:

• Is het mogelijk om een ticket te boeken om s’avonds nog naar jogya te vliegen?
  • Zo nee, wat is dan het beste alternatief om Jakarta in te gaan (en dan dus de volgende dag te vliegen met een van te voren geboekt ticket van bv. Air Asia)?

Alvast bedankt!
Keathman

Een mogelijkheid is om op Sukarno-Hatta in een hotel te verblijven, wel een beetje duur maar lekker relaxen na zo’n lange vlucht.

Als je toch Jakarta in moet gaan zou ik je een hotel in Jln K.H Wahid Hasyim aanbevelen.
Je heb daar 2 Ibis Hotels en andere 3* Indonesische Hotels.
De prijzen zijn ongeveer 400-500.000 rp / perkamer incl ontbijt.

In de ochtend kan je naar 2 grote Mall kijken , de Grand Indonesia Mall en de Plaza Indonesia .
S’middags kan je dan vertrekken naar Yogya.

Dan zie Jakarta ook nog.

PS : in dezelfde straat , 50 mtr lopen kan je lekker laten masseren in Bersih Sehat Massage Spa (Iso gecertificeerd) , en daarna lekker napuffen bij de aangesloten Japanse Restaurant Midori.
1 uur massage kost 120.000 rp/uur . Je looopt fluitend naar buiten , als herboren na de lange vermoeiende reis.
Voordat je naar je Ibis hotel gaat kan je een taxi nemen (Blue Bird) en een korte avondrit maken richting China Town .
Langs diverse grote Malls . En laten afzetten bij de hoek van Sarinah.
Je kan lekker Starbuck koffie drinken (dacht dat het 24 uur open is) , of even een slaapmutsje halen bij de Hard Rock Cafe die schuin tegenover de Starbuck staat(naast Mac Donald) .
En daarna terug naar je hotel.
Om de volgende ochtend even naar de nieuwste Mall(Grand Indonesia ) en de kleinere Plaza Indonesia te kijken .
Als je uitgewinkeld (of uitgekeken ben , kijken kijken niet kopen= wink) kan je terug naar je hotel , uitchecken en vliegen naar Yogyakarta.

Gasten van mij hebben in Nederland via het internet een interne vlucht geboekt bij Mandala. Ze konden betalen via paypal.
Het was wel een vlucht naar Surabaya.
Van Surabaya is het natuurlijk ook mogelijk om naar Jogja te gaan.
Zij hebben eerst ons Guesthouse bezocht door met de trein naar ons toe te komen.
Daarna is het simpel (welke lange reistijd) om heel goedkoop naar Jogja ( Rp. 35.000,00 pp ) te treinen.
Ook kan je vanuit ons Guesthouse heel makkelijk met de bus ( Rp. 55.000,-- ) naar Bali.
Zelf heb ik de ervaring niet.
Ik wens je veel reisplezier toe en heb je nog een leuke en goedkope lokatie in Jogja nodig dan moet je mij maar privé mailen.

Ok thanks guys,

Sumbar, klinkt goed, hoe vind ik de buurt/straat “Jln K.H Wahid Hasyim”? Dat is niet te ver van de airport neem ik aan?

Hiervoor moet je bij ene Surya Atmadja zijn. Sorry.

Jln K.H Wahid Hasyim ligt in de “Jalan Jaksa buurt”. Best handig om daar te verblijven als je wat langer in Jakarta verblijft. Maar ik denk dat je er minimaal een uur over doet om er te komen, gezien het tijdstip(spitsuur).
Ik heb er nooit geslapen,maar het FM7 ligt vlakbij het vliegveld.
Ik zou in jou geval 's morgens vroeg naar Yogya vliegen. Om 6.00 's morgens vliegt AirAsia op Yogya voor 226.000 rupiah…

FM7 is mooi hotel 10 min. van het vliegveld. Afgelopen zomer gebruikt. Als je belt of mailt wordt je opgehaald. Het is een luxe hotel voor een goede prijs. Goedkoopste kamer is rond de 40 euro. Een beetje luxe is wel lekker na zo’n lange vliegreis. Mocht je het toch te duur vinden is er ook hotel Elia. Ook dicht bij vliegveld met ophaalservice maar meer dan de helft goedkoper. Adres of telefoon nr. heb ik niet, Is misschien met google te achterhalen. Air asia kun je goed boeken via internet en meestal goedkoper dan de overige maatschappijen. Als je het te vroeg vindt kan je bij aankomst (in bagage hal) een vlucht boeken voor de volgende dag. Bv met Garuda. Reken dan op ongeveer IDR 600.000.