op 26 juli wil ik met een goede vriend van Jakarta naar Yogjakarta gaan met de trein.
helaas kan ik geen tickets meer vinden voor die datum.
weet iemand misschien waar ik nog een kans maak om aan 2 tickets te komen?
En anders willen wij met de auto deze afstand afleggen (met gids)
Ik zou proberen vliegtickets te boeken. 28 juli is Idul Fitri, een paar dagen daarvoor staat alles vast en wil je niet per auto, bus of trein reizen (als er al plek is).
Rondon Idul Fitri is het op Java enorm druk. Iedereen gaat dan zo’n beetje reizen. Probeer dus rondom Idul Fitri reizen te vermijden. Als je echt moet reizen is het vliegtuig misschien het beste. Op de weg staan overal enorme files en de treinen zitten overvol.
De bedoeling was om dit af te leggen met de trein omdat het een hele mooie rit schijnt te zijn.
dus het vliegtuig willen wij het liefst vermijden.
Wij willen heel vroeg vertrekken richting Yogjakarta (rond 6 uur) dan zal de drukte denk ik wel mee vallen.
zouden wij ergens een auto + gids kunnen huren, en zo ja waar?
De laatste maaltijd voor zonsopkomst en het ochtendgebed is tussen 3 en 4, om 6 uur 's ochtends vertrekken is dus niet vroeg
Twee mensen die Indonesië beste goed kennen (Villa Ditya woont er, ik ben er meer dan 10 keer geweest en heb er gewerkt) raden je af de rit te doen. Misschien is dat met een goede reden?
Iemand anders nog ideeën?
Ik lees op andere forums dat er altijd ter plekke wel een ticket te regelen valt.
als je op de online ticket sites kijkt, staat er overal dat het vol geboekt is.
iemand ervaring op te plekken op het laaste moment een ticket te regelen?