Hoi,
Ik ga eind oktober samen met een vriendin voor 4 weken naar Indonesië. We denken eraan om naar Sumatra, Java en Bali te gaan.
Het lijkt mij handig om heen vanaf Sumatra te vliegen en terug te vliegen vanaf Bali. Is dit haalbaar in 4 weken? We willen niet te gestresst rondreizen. En is indien nodig een binnenlandse vlucht makkelijk te regelen, veilig en betaalbaar? Heeft iemand tips waar we een duikbrevet kunnen halen?
Bedankt
Het halen van een duikbrevet kost ongeveer 4 dagen. Ik zou altijd een dagje (of meer) speling aan het eind inplannen, mocht je cursus iets langer duurder dan gepland, dan heb je tenminste de tijd om hem op je gemak af te ronden en met een papiertje naar huis je gaan.
dat betekent dat je een kleine week aan het duiken bent, en zo’n 3 weken de tijd om Indonesie boven water te verkennen. 3 weken voor Sumatra - Java - Bali vind ik aan de korte
kant. ik zou twee eilanden kiezen, en het andere eiland laten wachten tot een volgende keer.
Waar te duiken? Persoonlijk zou ik voor Bali gaan. Ruime keus, lage prijzen, goede duikscholen, ideale omstandigheden. Zelf heb ik ook ooit op Bali leren duiken.
Binnenlandse vluchten zijn makkelijk te regelen, maar houd wel rekening met Indonesische feestdagen, omdat dan alles eerder vol zit.