Vlucht omgeboekt door KLM - binnenlandse vlucht overslaan?

Hallo allemaal,

Aanstaande vrijdag zou ik rechtstreeks vliegen met KLM van AMS naar Kuala Lumpur om vervolgens vanaf daar de bus naar Melakka te nemen.

Nu kreeg ik vandaag het bericht van KLM dat er een ander toestel gaat vliegen waardoor ze mijn vlucht moeten omboeken.

Ik zal om dezelfde tijd vertrekken naar Singapore om vervolgens met Malaysia Airlines te vliegen nar Kuala Lumpur.

Als vergoeding 300 euro pp retour terwijl ik maar 2,5 uur later aankom!!:cheer:

Nu zit ik met het volgende dilemma: Waarschijnlijk ben ik eerder in malakka als ik vanaf Singapore de bus neem (is maar 1,5 uur langer met de bus) dan dat ik eerst met Malaysian Airlines eerst naar Kuala Lumpur vlieg.

Weten jullie of dit een probleem kan zijn?

Dankjewel!

En je bagage dan ? Die zal overgeladen worden lijkt me :slight_smile:

Is het een retour vlucht? Want terug is zoiets geen probleem, heen meestal wel, maar als zij de vlucht aanpassen… Ik zou contact met ze opnemen en het voorleggen.

Kuala Lumpur is trouwens ook erg leuk! Melakka ben ik maar 1 dag geweest, maar heb wel het idee dat ik het gezien heb. Mijn beste reisdag ooit was in Kuala Lumpur, maar dat is ook omdat we op een buurt feest terecht kwamen en zo nog een paar van die niet te plannen dingen

Een vlucht van Singapore naar Kuala Lumpur is geen binnenlandse vlucht :wink:

Meestal is het geen probleem om het laatste deel van je vlucht over te slaan. Je moet dit wel melden bij inchecken. Je bagage wordt dan goed gelabeld.

Meld het altijd, ook als je zonder bagage reist. Anders gaan ze je zoeken en wachten ze op jou!

Soms is het niet mogelijk het vliegtuig te verlaten. Dan heb je dus pech :wink:

Meteen door van Singapore (of KL) naar Melaka is erg ambitieus. Je moet door de douane, bagage oppikken, met een taxi ofzo naar het busstation, en dan nog een heel stuk met de bus. Als je vanuit Singapore gaat, moet je bij de grens de bus weer uit. In Melaka weer met de taxi. Ongeacht wat je eindbestemming is: ik zou er minstens één nacht slapen…

P.S. Sla nooit het eerste deel van de vlucht over. Dan wordt je plek vergeven en mag je niet meer mee.

We kiezen er toch maar voor naar KL te reizen en vandaar direct met de taxi (dmv een coupon) verder te gaan. Bedankt voor jullie tips!
Het risico is iets te groot om te stoppen in Singapore en zal uiteindelijk maximaal 2 uur tijdswinst zijn:chin:

We hebben er zin in!