Me nog geen seconde geleden voorgesteld, maar ik heb meteen al een prangende vraag.
We willen onze eerste reis naar Japan supergraag afsluiten op Okinawa. Eerst alle hectiek en pracht en praal van Tokio en Kyoto, en dan nog een paar dagen op dat prachtige eiland verblijven.
De binnenlandse vluchten die ik tot dusver langs heb zien komen, of je nu vanaf bv. Nagasaki, Osaka of Fukuoka reist, zijn allemaal bijna nog duurder dan de vlucht van Amsterdam naar Tokio! Je vliegt dan altijd met Nippon of JAL naar Okinawa en terug. Ik had eigenlijk gedacht dat een binnenlandse vlucht niet zo duur zou zijn, maar als ik zo een beetje zoek lijkt het voor Japan niet te gelden. Kent Japan ook budget-maatschappijen zoals wij hier? En zijn die ook te boeken voor Westerse bleekneuzen zoals wij?
Je kunt echter niet eerder dan 90 dagen van te voren boeken. Ik kreeg voor 19 april Fukuoka-Naha prijzen vanaf 7800yen/ â¬75. Ik weet niet wat er nog verder aan kosten bijkomt, want ik heb maar wat ingevuld en niet helemaal doorgeklikt. Als je later dan 21 dagen voor je reis boekt worden de prijzen hoger.
Fukuoka is trouwens een heel handig vliegveld, ligt bijna tegen het centrum aan. Je bent er zo met de metro.
Op de websites van JAL en ANA vind ik vluchten van rond de â¬100. Bij hun geldt ook dat er niet eerder dan 90 dagen geboekt kan worden. Misschien ligt het aan de periode wanneer jullie gaan? Golden week, de eerste week van mei is heel Japan vrij en zijn prijzen vaak hoger en in het hoogseizoen in de zomer.
Skymark had ik inderdaad gevonden, en dat lijkt me een goede optie. De boekingen lopen nu nog tot mei, dus we moeten nog even geduld hebben, maar de prijzen zien er goed uit. Zoân â¬125 van Fukuoka naar Okinawa, en zoân â¬170 van Okinawa terug naar Tokio.
Hier staan ook een aantal erg nuttige tips voor mensen die met een Star Alliance- of Oneworld-maatschappij naar Japan vliegen. Je kunt dan spotgoedkope binnenlandse vluchten boeken voor zoân Â¥13000 per vlucht. Buiten de vakantieseizoenen om kan het ook voor andere maatschappijen, maar wij zitten er net in juli wanneer die aanbiedingen niet gelden.
Ik geloof dat we wel iets vinden, als we maar geduld hebben. Wel erg cool, want door zelf onze vlucht naar Tokio te boeken hebben we nu al â¬300 bespaard op de offerte van een reisorganisatie, en als we met Skymark de vlucht naar en van Okinawa boeken besparen we nog eens zoân â¬700 (!!) euro. Des te meer geld over om uitjes te maken in Japan zelf. :drugged:
Ik zie nu inderdaad dat ook vluchten van JAL en ANA redelijk meevallen als je ze ruim van tevoren boekt. Geen idee hoe zoân reisorganisatie aan â¬650 per persoon komt. Die trip naar Okinawa gaat er dus zo goed als zeker komen!