Japan, 2011

Hoi iedereen, ons geplande reisje naar japan van dit jaar is uitgesteld naar volgend jaar wegens mijn werk.

Maar nu zijn we alvast aan het plannen en gaan we onze vliegtickets vroeg boeken.
Ik heb geprobeerd uit de berichten van het forum en via japan sightseeing een beetje een programma uit te stippelen maar dat lukt me niet zo goed.
Hier gaan we.

Dag 1 aankomst tokyo
Dag 2 Tokyo - kamakura - Tokyo
Dag 3 Tokyo - Nikko - Kinugawa onsen - tokyo
Dag 4 Tokyo - kyoto
Dag 5 kyoto
Dag 6 Kyoto
Dag 7 Kyoto - mount koya (overnachting tempel)
Dag 8 Osaka
Dag 9 Osaka - Hiroshima
Dag 10 Hiroshima
Dag 11 Hiroshima - Nagasaki
Dag 12 Nagasaki
Dag 13 Nagasaki - Okinawa
Dag 14 Okinawa
Dag 15 Okinawa
Dag 16 Okinawa - nagasaki - tokyo (indien haalbaar in 1 dag)
Dag 17Tokyo
Dag 18 Tokyo
Dag 19 Tokyo
Dag 20 Tokyo
Dag 21 Tokyo
Dag 22 Tokyo - home

Ik kom op dag 14 al in de problemen met mijn jpr, maar daar passen we wel een mouw aan, eventueel hier en daar wat schuiven. Maar zal ik met dit schema wat mooie dingen zien, of laat ik er heel wat liggen.

Okinawa is gewoon leuk om mee te nemen maar is geen must, dus kan eventueel gecancelled worden.

We rekenen op een maximaal budget van 5000€ (hoe minder hoe beter natuurlijk ;-))

De tickets die nu het goedkoopst naar voor komen zijn aeroflot 600 € (1 tussenstop), maar misschien toch iets meer geven en met KLM rechtstreeks vliegen.

Alvast bedankt
Groetjes
O >>>

KLM in december is 657 rechtstreeks.

Dan ben je dus 57 euro meer kwijt en krijgt en 5 tot 7 uur voor terug per rit

Yiggi,

ja ik had het ondertussen thuis al besproken en voor de meerprijs gaan we zeker rechtstreeks met KLM. Hoewel dit ondertussen de enige is die rechtstreeks vliegt. Ik check via worldticketcenter.nl

Ik check zo’n beetje alles wat ik tegenkom. Iedere keer is weer ergens anders een aanbieding.

Je hebt wel een vol programma. Heb je nog wel tijd om rust te nemen voor iets?

Ja inderdaad zo een gevoel had ik ook. Nu de laatste tokyo dagen waren beetje om uit te rusten.

Maar ik denk dat ik het schema al aardig ga wijzigen. Ik ben bezig met alle topics aan het doorlezen op dit forum om zoveel mogelijk info te vergaren en heb al betere reis ideeën gezien :wink:

gr oli

Ik weet niet hoe je vanuit Okinawa weer terug naar Nagasaki wou gaan, maar de treinreis vanuit Nagasaki naar Tokyo is al 8 tot 9 uur in totaal, lijkt me dus wat optimistisch. Is het niet mogelijk Okinawa op het einde te plakken, en van daar uit weer naar huis te vliegen? Je hebt daar sowieso weinig tot niks aan je JRP.

Je zou ook Kamakura in de reis naar Tokyo kunnen opnemen, gewoon op het station je bagage in een kluisje gooien, dagje daar rondlopen, en aan het eind van de middag de trein naar Kyoto pakken. Zoiets heb ik twee jaar geleden ook gedaan, alleen dan met Nagoya als bestemming. Dan zou je ook de JRP een paar dagen later in kunnen laten gaan, en kom je op het einde niet klem te zitten.

Dat is inderdaad wel een goed voorstel, maar ik zal het nog goed wijzigen maar ik neem je tips zeker en vast op :wink:

Wat ik jammer vind is dat er tegenwoordig maar 1 maatschappij rechtstreeks vliegt en dat is KLM

groetjes en bedankt olivier