Ik ga in de zomervakantie voor 4 weken naar Zuid-Afrika om daar vrijwilligerswerk te doen.
Nu ben ik aan het oriënteren naar een vlucht. Hebben jullie tips voor mij?
Welke dag ik bijvoorbeeld een goedkope vlucht kan boeken, of in welke periode? Op welke website ik moet zijn.
Of andere belangrijke dingen waar ik op moet letten?
Midden in de week vliegen is vaak beter, er verschillende. Sides om te kijken. Vliegreizen.nl of tix.nl. Maar check de prijs altijd met bewuste airline. Lufthansa via Düsseldorf , Swiss via Zurich, kunnen vaak aanbiedingen hebben. Maar ja ze vliegt nu in de Europeese hoogseizoen. En hoe eerder boeken hoe goedkoper het is.
neem wel warme kleding mee, het is winter. Lagen aan doen is belangrijk dan.
Waar ga je precies heen? Want in de Kaap is het dan regenseizoen, dus neem regen kleding dan ook mee. In het Noorden is het droge seizoen, dus de hele dag zon( deze is niet uv gevaarlijk dan) en kan het heerlijk warm worden 24 en hoger, mAr zodra de zon weg is, kan net zeker fris, koud worden, maar niet onder o . Wel rond Johannesburg kan het een beetje vriezen en in de Drakensbergen kan er sneeuw vallen op de verven. Maar ook in de Kaap. ,s morgen een mist en handschoenen zijn dan zeker noodzakelijk. Maar neem ook je zonnebril mee! verrekijker! en zeker een camera.
Check ook travelstart.co.za, waarheenwaarvoor.nl , Vliegfabriek.nl
Juli/August in het noorden vinden wij helemaal goed, 20/25 graden overdag en vanwege
de droogte en koelere weer voor de parken de meest geschikte tijd!
Voor tickets kijk op skyscanner.net en/of op matrix.itasoftware.com
Ik heb zelf ook goedkope tickets gezien bij Etihad en Emirates, maar die gaan wel via de emiraten dus duurt wat langer (17 a 18 uur).
Als je in het zuiden woont en met KLM wil kan het ook aantrekkelijker zijn om vanaf Antwerpen Centraal per bus of Thalys te gaan.
Scheelde bij ons iets van eur 150 pp als ik het me goed herinner (maar is niet altijd zo).
En langer vooraf boeken scheelt ook. Ticketprijzen willen ook nog wel eens varieren, dus het loont soms om als het te duur is na een week of zo nog een keer te kijken.
hint: gebruik private browsing, dan kunnen er geen cookies achterblijven waaraan ze zien dat je al eerder interesse getoond hebt.
Met private browsing bedoel ik de mode die je tegenwoordig in iedere browser hebt waarbij geen cookies etc opgeslagen worden. Hoe je dat doet ligt aan je browser, maar zit ergens in het menu. Bij de versie van IE die ik heb, en ik dacht ook bij firefox is het ctrl-shift-P, bij chrome heet het new incognito window en is het ctrl-shift-N
Overigens kan het soms ook voordeliger zijn om een zgn open jaw te boeken. Dan krijg je bv een ticket Brussel -> Johannesburg, Johannesburg -> Duesseldorf.
Kijk ook hier eens: http://dutchfrequentflyer.blogspot.com/2013/02/welkom.html
Ongeveer 3 maand voor wij weggaan staat de laptop altijd aan met enkele aanbieders van tickets. Maar steeds weer komen we uit bij E-bookers. Gewoon ruim van te voren de prijzen van diverse aanbieders checken en als de prijzen in je budget passen boeken. Last minute werkt vaak niet bij lijnvluchten (is onze ervaring).