Vlucht boeken voor rondreis vietnam cambodja?

Wij willen een rondreis maken in januari 2016 van Vietnam naar Cambodja. Is het beter een enkel van Brussel of Amsterdan naar Hanoi te boeken en dan terug te keren vanaf Phnom Penh. Heb wel al gezien dat het een pak goedkoper is aan te komen in Hanoi en terug te keren vanaf Hanoi?

Ik neem aan dat je ook naar Siem Reap wil, dan is beginnen in Hanoi en eindigen in Siem Reap handiger dan weer terug te reizen naar Phnom Penh.

Thai Airways heeft in het geval van Brussel voor die route zo te zien de mooiste verbinding (via Bangkok).
Je kunt ook over land vanuit Cambodja via Poipet of Trat naar Bangkok, inclusief gedoe aan de grens.

Er zijn ook retourtjes Brussel - Kuala Lumpur voor circa 500 euro met Emirates of Qatar. AirAsia verbindt KL met Siem Reap en Hanoi. Maar dan moeten de vluchttijden wel een beetje op elkaar aansluiten (cruciaal is: voldoende overstaptijd hebben).

En dan zijn er nog veel meer opties, het is maar net wat je budget is en hoe vaak je wil overstappen.

Vanaf Amsterdam heb ik voor die route een paar keer Singapore Airlines (met dochter Silk) gevlogen, vanwege de aantrekkelijke vluchttijden en het aangename vliegveld (met douche). Maar Singapore Airlines heeft niet vaak promo’s.
Ook regelmatig voor circa 500 euro retour eerst een paar dagen in Bangkok of Singapore verbleven en dan op een promo-dag met een budgetmaatschappij (AirAsia, JetStar en voorheen Tiger) doorgevlogen.

Johan

Ligt erg aan hoe je de reis gaat plannen. Wij zijn vorig jaar van Amsterdam naar Bangkok gevlogen en toen naar Hanoi (via Laos). Toen afgezakt naar Saigon (HCMC). Daarna via Phnom Phen naar Siem Reap en weer terug naar HCMC. Daarvandaan teruggevlogen naar Nederland.

Wij vertrekken vanuit Hanoi voor 24 dagen zo helemaal naar beneden, dan naar Phnom Penh en dan naar Siem Reap. Voor mij is dit de eerste keer dat ik dit zelf organiseer. Heb reeds wat gezocht en kom op een 1150 euro voor 2 personen, is dit wat de prijs? van Brussel of Amsterdam naar Hanoi via Doha 16,30 u en terug van Cambodja naar Bangkok, Doha, Brussel 23,30 u Qatar Airways.

Als dat de prijs is voor 2 personen :-), doen! Ik vind alleen maar tickets rond de €800 pp. En dan ook nog een tussenstop op Charles de Gaulle van 28 uur. Ik gebruik de app (voor iPhone) Kayak

Hallo Chantal,

Het is natuurlijk afhankelijk van je schema.
Je kan met alleen een vlucht op Hanoi en terug via Saigon, en dus zonder andere vluchten je nu genoemde reis eventueel kunnen doen.
Dus ook het bezoek aan Cambodja.

Maar kan je echt boeken voor 1150 Euro voor 2 personen, dan meteen boeken; is een verdomd goede prijs dus niet laten schieten.

ik zie ook alleen maar prijzen vanaf zo’n 700 tot 1500 euro pp.

gr.
Ton.

Vind die prijs niet meer terug bij Qatar en was terug komen vanuit Phnom Penh en wij eindigen in Siem Reap, maar nu gevonden:

4/1/2016 Brussel - Hanoi vertrek met Qatar 1 stop in Doha totale duur 17.30 u
en dan terug 27/1 vanuit Siem Reap naar Bangkok DMK met Thai Air Asia voor 98,- euro aankomst Bangkok DMK om 17.25 (kan ook een vlucht vroeger nemen maar dan aankomst om 12.45 in Bangkok DMK,
vertrek Bangkok 20.45 naar Brussel met Qatar 1 stop Doha totale duur 16.30.

Prijs Qatar 1192,- en 98,- Thai Air Asia= dus in totaal 1290,- voor 2 personen, denk dat ik dit ga boeken of nog wachten?

Hallo Chantal,

Wanneer je dit voor een kleine 1300 Euro kan boeken, dan doen.

Succes,
Ton.

Voilà, geboekt voor 26 dagen vanaf 14/2/2016 totaal 1322 euro met Qatar Brussel - Hanoi - Air asia Siem Reap Kuala Lumpur - Kuala Lumpur - Brussel met Qatar

Dank U voor de reacties

Chantal