vlucht boeken bij WEGOLO bleek weggegooid geld

4 dagen geleden zocht ik via ‘Skyscanner’ een vlucht van Eindhoven naar Bordeaux. Overzichtelijke site, prima info, en na mijn keuze gemaakt te hebben, (Ryanair) kreeg ik een doorverwijzing naar de site. ik vond het wel vreemd dat ik opeens op de site van WEGOLO terecht kwam, maar het zag er degelijk uit, en er waren veel pagina’s van Ryanair gelinkt, dus ik boekte (?)en betaalde.(!)
Meteen na betaling kreeg ik bericht van storing en het advies contact op te nemen met het supportteam. In krom Nederlands (zo’n typische google-vertaling) kreeg ik een dag later bericht dat de boeking niet kon worden geëffectueerd en het geld zou worden terug gestort. Nog eens 2 dgn. later, (en na herhaaldelijk opnieuw mailen), kreeg ik in weer dat kromme Nederlands het verzoek mijn bankgegevens te sturen.
Op mijn bankafschrift werd nog een andere site genoemd: ‘cheaptickets’. Hen heb ik ook gecontacteerd, en zij gaven me een nieuw adres van WEGOLO. Toen ik dit aanschreef kreeg ik opnieuw antwoord van ‘cheaptickets.nl’… Zij zullen binnen 2 werkdagen contact opnemen.
Zijn er mensen die soortgelijke ervaringen hebben, en heeft iemand een tip hoe ik hier het best mee om kan gaan. Het gaat voor mij om niet zo veel geld, maar ik zal vast niet de enige gedupeerde zijn. Het lijkt me alleszins zinnig om wat klokken te luiden. Waar kan ik daarvoor het best terecht?

Als ik even Google op WEGOLO dan weet ik al meer dan genoeg om daar zeker geen zaken mee te doen. Met name veel Engelstalige referenties zijn echt slecht…

Als je je geld onterecht niet terug krijgt is je enige kans om iets terug te krijgen de juridische weg… (denk ik)

Dank je, ik ga niet voor de centen, ik wil het wel aandacht geven, om anderen ook te waarschuwen…