Is het mogelijk om vluchten te betalen in termijnen? De vlucht die ik komende zomer wil doen, kost me bijna 2000 euro en dat is geen bedrag dat ik in 1 keer kan ophoesten. Zijn hier regelingen voor? Op de site van KLM kan ik het antwoord niet vinden, wie weet heeft iemand hier er ervaring mee?
Je kan betalen met je creditkaart. Uiteraard moet je dan wel rente betalen.
Andere optie is om te boeken via een reisbureau. Die werken soms met een aanbetaling, en dan moet je vlak voor vertrek de rest betalen. Het ticket wordt echter pas uitgegeven wanneer je het volledige bedrag hebt betaald, wat betekent dat toeslagen doorberekend kunnen worden en je ticket ineens duurder uit kan vallen.
Zelf betaal ik mijn tickets altijd in een keer.
Waar gaat de vlucht naartoe? Wat ga je daar doen? Dat kost ook geld! Als je het geld voor het ticket niet hebt, hoe ga je dat dan doen als je er bent?
Ze heeft niet ineens 2000 euro liggen, maar ze heeft nog tot de zomer om te sparen. Zo gek is het toch niet dat je dat bedrag niet een jaar van tevoren even in 1x kan ophoesten?
Op zich is het niet gek. Maar als je in een half jaar (want het is geen jaar meer) die 2000 euro net bij elkaar kan krijgen en je moet vervolgens ter plekke onder een brug slapen… Ik zeg niet dat dat zo is, maar ik vraag me af of daar wel over nagedacht is, daarom wil ik het even aangeven, om te voorkomen dat ze in problemen komt.
creditkaart, of extra krediet aanvragen bij de bank?
Voor een reis extra krediet aanvragen? Het kan. Maar ik zou eerder extra werken/sparen en dan gaan.
Dat ben ik helemaal met je eens ![]()
Ik snap je punt. Ik ga daar vrijwilligerswerk doen. De kosten kan ik allemaal bij elkaar krijgen (heb ik natuurlijk helemaal berekend), maar nu niet in 1 keer. Als ik nu zou boeken en nu direct 2000 euro zou moeten betalen, dan gaat me dat niet lukken. Vandaar dat ik me afvroeg of het in delen kan.
Kan met creditcard, er komen dan misschien wel kosten bij voor die betaling. En sowieso de rente natuurlijk.
Bij Kilroy kunt je in ieder geval niet in termijnen betalen (wel met creditcard, volgens mij een paar procent duurder dan pinnen).
Ik hoop voor je dat dat vrijwilligerswerk niet ook nog onverwacht geld kost. (Veel vrijwilligerswerk KOST geld.)
Ik heb deze organisatie een balans laten opmaken van wat het me gaat kosten. Ben ook nog bezig met een andere organisatie. Niets is nog zeker, ik wil eerst zeker weten hoeveel mijn verblijf daar me precies gaat kosten maar ben me ondertussen ook alvast aan het oriënteren op de vlucht. Alle kosten op een rijtje straks, en dan weet ik of ik ga, of niet.
Bedankt voor de antwoorden in ieder geval!
Vrijwilligerswerk doen in Nederland is vrijwel altijd gratis… en er zijn genoeg organisaties wiens werk invloed heeft op andere landen. Dus is dat geen leukere optie, die ook meer effect heeft? (In Nederland kun je waarschijnlijk voor langere termijn blijven helpen.) Dan heb je voor die reis in de zomer je handen vrij om lekker rond te reizen, en je geld te spenderen aan de lokale handelaren en restauranthouders: ook een goede besteding van je geld.
Nee dat is geen optie. Ik ga naar Guatemala, geen land om gezellig in je eentje te gaan rondreizen. En daarnaast ligt het werk wat ik daar ga doen in het verlengde van mijn studie. In Nederland werken kan ik altijd nog doen. Ik wil ook een keer genieten van een ervaring in het buitenland.
De optie van een creditcard heb ik uitgezocht, maar is echt niets voor mij. Inmiddels heb ik een betere oplossing. Die komt er wel op neer dat ik de vlucht pas over een maand of 3 kan boeken, wat jammer is omdat het voor mijn gevoel pas 100% zeker is als het ticket is geboekt, maar dat is dan maar zo.
2000 euro? Voor een vlucht naar Guatemala? Ik denk dat je eens goed moet rondkijken. Met American Airlines kost dat u hooguit 1000 euro. Misschien al iets makkelijker om dat in één keer op te hoesten dan…
Er zijn genoeg mensen die dat wel doen…
Maar goed, succes met jouw plannen!
Klopt, na wat rondzoeken heb ik een vlucht gevonden voor bijna 1100. Dat was de goedkoopste die ik kon vinden, met 2 overstappen. En inmiddels ook het “geldprobleem” opgelost, uiterlijk in januari kan ik het in 1 keer “ophoesten” ![]()